י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
הדרכה מאיראן

סגן יו"ר ועידת הנשיאים: "כסף סיני מממן את ההפגנות נגד ישראל"

מלקולם הונליין דיבר אתמול בכנס ירושלים של קבוצת בשבע בניו יורק והתייחס למצב בישראל ובארצות הברית: "כשרואים את המלחמה שישראל עומדת בפניה ואת הסיטואציה שאנו עומדים בפניה, כל המזרח התיכון יכול להשתנות"

 סגן יו"ר ועידת הנשיאים: "כסף סיני מממן את ההפגנות נגד ישראל"
מלקולם הונליין צילום: חיים טויטו-כנס בשבע בניו יורק

בראיון לעיתונאי יוני קמפינסקי בכנס ירושלים של קבוצת בשבע בניו יורק דיבר אתמול מלקולם הונליין, סגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב על המלחמה בעזה ועל ההפגנות בארצות הברית.

"כשאתה רואה את הטילים מגיעים מחמאס או חיזבאללה, אתה מסתכל על איראן. צריך להבין שגרעין מתחיל באיראן. זה לא אומר שלא צריך להשמיד את חמאס ולטפל בחיזבאללה ולשלוט בממשלה הלבנונית, אבל כל זה מגיע ממקור אחד, ואחד הדברים שגילינו, זה ההשפעה של ההפגנות שרואים פה". 

עוד הוסיף: "לא רק שגילינו כסף סיני שמגיע מהונג קונג לממן את ההפגנות פה אלא גם כסף והשפעה והדרכה מאיראן. הכל קשור. כשרואים את המלחמה שישראל עומדת בפניה ואת הסיטואציה שאנו עומדים בפניה, כל המזרח התיכון יכול להשתנות. הממשלה מונעת מהאירופאים להטיל סנקציות על איראן, זה לא הגיוני, עכשיו זה הזמן". 

עוד אמר: "האנשים באיראן עומדים מול הממשלה שלהם ומתנגדים לה. זה זמן לא למלחמה אלא להוריד אותם מבפנים וזה יהיה מהלך שישנה את כל המזרח התיכון".

מלקולם התייסח בדבריו על מימון המפגינים באיראן: "הכלכלה האיראנית בשפל. הם הרבה יותר פגיעים ללחץ. הכסף שיש להם כי לא הטלנו סנקציות על יצוא הנפט שמביא להם ביליוני דולרים של הכנסה ולא יכלו לשרוד אחרת. המערב יכול היה להשפיע על מה שהם עושים. בינתיים הם לא רק שולחים איראנים לגבול הדרומי (עם טקסס), עם השפעה בקמפוסים, כולל קטאר, שעובדת איתם, גם טורקיה השקיעה כסף באוניברסיטאות וונצואלה, קטאר השקיעה 6.5 מיליארד דולר, הם בונים אוניברסיטאות ותיכונים בקווינס, הם נתנו מיליוני דולרים כדי להקים מועדוני תרבות איסלאמיים, קטאר משפיעה בגנים ובתיכונים ובאוניברסיטאות כתעשייה. הם השקיעו מיליוני דולרים במדינה הזו. אנחנו נשלם את המחיר בסוף. הגיע הזמן שלא נשתוק ונגרום להם לשלם על זה ולדווח על זה".

ניו יורק בשבע ארצות הברית איראן מלקולם הונליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}