ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
משבר דיפלומטי?

מדינות רבות עלולות למנוע מטראפ כניסה בגלל ההרשעה

בדרך למשבר דיפלומטי? עשרות מדינות עלולות למנוע מטראמפ כניסה אם הערעור לא יתקבל. ייתכן שמדינות עם מדיניות רישום פלילית קפדנית יצטרכו לעשות שינוי בחוק כדי לאשר לו לבקר

מדינות רבות עלולות למנוע מטראפ כניסה בגלל ההרשעה
מגדלי טראמפ: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בריטניה, קנדה ומדינות אחרות עלולות למנוע את כניסת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אם הרשעתו בפלילים תישאר לאחר הערעור. לכמעט 40 מדינות, כולל קנדה ובריטניה, יש מדיניות קפדנית לגבי אנשים עם עבר פלילי, טראמפ יהיה כפוף לסטנדרטים הללו.

החוק בקנדה קובע כי אזרחי ארה"ב או אזרחים זרים עם הרשעות בפלילים לא יוכלו להגר או אפילו לבקר. החוק בבריטניה מאפשר לעבריינים לבקר באירלנד ובסקוטלנד עם הגבלות, אך בריטניה יכולה למנוע גישה מהם.

למדינות אחרות כמו ישראל ואוסטרליה יש חוקים לגבי ביקור מורשעים בפלילים, אם טראמפ ינצח בבחירות עם ההרשעה, מענין יהיה לראות איך ישראל תתנהל.

טראמפ יערער, ​​אבל אם יזכה בנשיאות, ייתכן שמדינות עם מדיניות רישום פלילית קפדנית יצטרכו לעשות שינוי בחוק כדי לאשר לו לבקר.

הבסיס של טראמפ נשאר נאמן, וגייס תרומות של 53 מיליון דולר לקמפיין תוך 24 שעות מההרשעה בשבוע שעבר.

כזכור דיווחנו בשבוע שעבר כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הורשע בכל 34 סעיפי האישום נגדו בפרשת זיוף מסמכים. ההחלטה לא תמנע ממנו להתמודד על התפקיד בנובמבר הקרוב, טראמפ יוכל לכהן כנשיא גם מהכלא אם ייבחר. גזר דינו של הנשיא לשעבר יינתן ב-11 ביולי.

בין 34 הסעיפים נגדו בכתב האישום נכללו זיוף מסמכים, כוונה לבצע פשע, עבירות מס והפרת חוקי קמפיין בחירות. העונש המצטבר על העבירות הוא ארבע עד 20 שנות מאסר, אך מכיוון שמדובר בהרשעה פלילית ראשונה, השופט חואן מרצ'ן יכול לתת עונש מאסר על תנאי.

דונלד טראמפ ארצות הברית בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד