ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
נמנע אסון

תכנן לבצע פיגוע דקירה באזור העיר העתיקה בירושלים - ונעצר

המשטרה עצרה מחבל שתכנן לבצע פיגוע דקירה באזור העיר העתיקה בירושלים. בהמשך נעצר לחקירה במשטרה בסיוע כוחות הביטחון גם שותפו, מחבל נוסף שתכנן עמו גם לבצע פיגוע ירי לעבר הישוב בית אל. בסיום חקירתם במשטרה, היום צפוי נגדם כתב אישום

תכנן לבצע פיגוע דקירה באזור העיר העתיקה בירושלים - ונעצר
שוטרים בעיר העתיקה: אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום: בשבוע שעבר נעצר בעיר העתיקה בירושלים פלסטיני תושב יו״ש השוהה בישראל שלא כחוק כשברשותו סכין. המחבל הסגיר עצמו לשוטרים לאחר שעל פי החשד תיכנן לבצע פיגוע דקירה באזור, והתחרט על כך ברגע האחרון.

לאחר מעצרו הועבר לחקירה, ממנה עלה כי באותו הערב גנב המחבל סכין מדוכן פירות באזור העיר העתיקה לצורך ביצוע הפיגוע והסתיר אותה במכנסיו. הוא חיפש יהודים חרדים או שוטרים, אולם לא מימש את כוונותיו לאחר שככל הנראה נרתע מפעילות השוטרים באזור. בהמשך החשוד הסגיר את עצמו לשוטרי מרחב דוד ונתפסה הסכין שברשותו.

דוברות המשטרההסכין שנתפסה אצל המחבלצילום: דוברות המשטרה

בנוסף מהחקירה במחוז ירושלים של המשטרה עלה כי החשוד הוכוון ע״י אדם נוסף לביצוע הפיגוע. החוקרים חשפו כי בנוסף המחבל ושותפו תכננו לרכוש נשק מסוג קרלו, ולבצע עמו פיגוע ירי באזור הישוב בית אל ביו״ש. 

כשלושה ימים לאחר מכן, נעצר שותפו של המחבל באזור רמאללה בסיוע שב״כ וצה״ל. החשוד הועבר לחקירה במרחב דוד שבמחוז ירושלים, והראיות לתכנון פיגוע הדקירה ופיגוע הירי גובשו והתחזקו.

עם סיום החקירה במשטרה ולאחר שמעצרם הוארך מעת לעת בבימ״ש, היום צפויה הפרקליטות הצבאית להגיש נגד שני המחבלים כתב אישום בבימ״ש צבאי.

משטרת ישראל פיגוע דקירה העיר העתיקה בית אל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד