ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
מגיב לביידן

הרצוג: "אמרתי לראש הממשלה שאתן לו גיבוי לעסקה"

נשיא המדינה הרצוג סיפק התייחסות ראשונה לנאומו של הנשיא ביידן בו חשף את ההצעה הישראלית לעסקת חטופים: "אסור לשכוח כנאמר במקורותינו שאין מצווה גדולה יותר ממצוות פדיון שבויים ואני מוסיף - במיוחד כשמדובר באזרחים ישראלים שהמדינה לא שמרה והגנה עליהם"

הרצוג: "אמרתי לראש הממשלה שאתן לו גיבוי לעסקה"
הרצוג בכנס צילום: עודד קרני

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס בכנס המשפט באוניברסיטה העברית להצהרה של הנשיא ביידן אתמול בה חשף את ההצעה הישראלית למשא ומתן. 

הרצוג אמר: ״בעקבות נאומו של הנשיא ביידן אמרתי לראש הממשלה שאתן לו ולממשלה גיבוי לעסקה שיגבשו לשחרור חטופים. אסור לשכוח כנאמר במקורותינו שאין מצווה גדולה יותר ממצוות פדיון שבויים ואני מוסיף - במיוחד כשמדובר באזרחים ישראלים שהמדינה לא שמרה והגנה עליהם. חובה להחזירם הביתה במסגרת עסקה שתשמור על האינטרסים הבטחוניים של מדינת ישראל״.

כזכור, ביידן חשף בנאום שנשא את שלושת שלבים לסיום המלחמה ברצועת עזה לה הסכימה ישראל וקרא לצדדים לקבלה. ביידן מתח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו כשאמר כי "מרדף אחרי 'ניצחון מוחלט' לא יביא לתבוסת חמאס - ולא יחזיר את החטופים".

ביידן פירט את המאמצים לסיום המלחמה בעזה, ואמר כי ישראל הציעה "מפת דרכים להפסקת אש ושחרור החטופים". לדבריו, במסגרת השלב הראשון, אזרחים פלסטינים יחזרו לבתיהם, כולל בצפון הרצועה. כמו כן, הסיוע ההומניטרי שייכנס לעזה יעלה ל-600 משאיות מדי יום. "יש שבויים אמריקנים שישוחררו בשלב הזה, ואנחנו רוצים אותם בבית", אמר ביידן.

ג'ו ביידן יצחק הרצוג עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד