ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
לא מתייאשים

האמריקאים פועלים להביא הסכם בין לבנון וישראל

מקורות בלבנון ציינו שהשלב הראשון של טיוטת ההסכם הוא חזרת המצב בצפון ישראל ובדרום לבנון, למה שהיה לפני השבעה באוקטובר

האמריקאים פועלים להביא הסכם בין לבנון וישראל
גבול לבנון - מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

העיתון הפרו סעודי א-שרק אל-אווסט מדווח ביממה האחרונה שהמתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין מתכונן לפעול ולהביא להסכם בין לבנון וישראל, לאחר שישראל וחמאס יגיעו להסכם להפוגה ארוכה, באמצעות תוכנית מלאה שתיושם בשלבים להרגעת המצב בדרום לבנון.

מקור לבנוני, מסר לעיתון, שהוכשטיין הבלתי נלאה להביא הסכם, ניסח טיוטת הסכם, בביקוריו הקודמים בביירות ובירושלים שמצריכה לליטושים אחרונים. יושב ראש הפרלמנט הלבנוני, המייצג את לבנון במשא ומתן עם הוכשטיין, טוען שנקודת המוצא של המסגרת הכללית של ההסכם היא יישום החלטה 1701 והפסקת ההפרות הישראליות בשש נקודות שבמחלוקת שהן חלק מאדמת לבנון, כך דיווח רועי קייס בכאן חדשות.

מקורות בלבנון ציינו שהשלב הראשון של טיוטת ההסכם הוא חזרת המצב בצפון ישראל ובדרום לבנון, למה שהיה לפני השבעה באוקטובר, דבר שיביא לחזרת העקורים והמפונים בשתי המדינות לבתיהם, חיזוק היכולות של צבא לבנון באמצעות גיוס חיילים, אימונים וציוד, כדי שיהיה מסוגל לשלוט במצב באזור שמדרום לליטני בשיתוף פעולה עם כוחות יוניפי"ל.

רועי קייס מציין כי לא מוזכר דבר על נסיגת כוחות רדוואן של חיזבאללה מהאזור שמדרום לליטני. בשלב השני של טיוטת ההסכם, נאמר, שוושינגטון מוכנה לבחון מחדש את עמדתה בנוגע להתנגדותה לכך שירדן תספק חשמל ללבנון ומצרים תספק גז ללבנון דרך סוריה. השלב השלישי קשור לסימון הגבול היבשתי בין ישראל ללבנון על בסיס מחויבות של הצדדים להחלטה 1701.

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד