ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
פשיטות ממוקדות

דיווח: ישראל שינתה תכניות ברפיח כדי לא לחצות "קו אדום"

ישראל שינתה תכניות צבאיות ברפיח כדי להימנע מחציית הקו האדום של ממשל ביידן. במקום זאת, ישראל בחרה באיטום הגבול בין עזה למצרים וכן בפשיטות לרפיח

דיווח: ישראל שינתה תכניות ברפיח כדי לא לחצות "קו אדום"
פעילות הכוחות ברפיח צילום: דובר צה"ל

ישראל שינתה תכניות צבאיות ברפיח בעקבות דיון אינטנסיבי עם גורמים אמריקנים כדי להימנע מחציית הקו אדום של ממשל ביידן. בישראל רצו למנוע משבר ביחסים עם ארה"ב, כך אמרו גורמים אמריקאים וישראלים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

ישראל גנזה את תוכניתה המקורית להכנסת שתי אוגדות ברפיח, מבצע שהבית הלבן חשש שיוביל להסלמה של נפגעים אזרחיים.

במקום זאת, ישראל בחרה באיטום הגבול בין עזה למצרים וכן בפשיטות לרפיח. 

השינוי השקט של תוכנית המלחמה של ישראל איפשר לישראל לדבוק בהצהרה של הנשיא ביידן שדרש להימנע ממבצע קרקעי גדול שיפגע בתמיכה הצבאית האמריקאית.

אבל המבצע הצבאי המוגבל של ישראל עדיין גבה מחיר מהאזרחים ברפיח. 

ניסיון ישראלי להשתמש בתחמושת קטנה יותר בתקיפות אוויריות הדגיש את הקושי בביצוע פעולות באזורים מאוכלסים בצפיפות. תקיפה אווירית ישראלית עם פצצות קטנות הביאה למותם של עשרות אזרחים. ישראל מצידה הודיעה כי שני בכירי חמאס נהרגו בתקיפה, וטענה כי מותם של האזרחים היה תוצאה של פיצוץ משני של תחמושת חמאס שהוסתר בתוך אזור מגורים.

"הייתה תפיסה שגויה לגבי המשמעות של הקו האדום של ביידן", אמר ג'ונתן פאניקוף, קצין מודיעין בכיר לשעבר של ארה"ב.

"עבור רבים בעולם הערבי, זה התפרש כי מבצע צבאי ברפיח נמצא מחוץ לתחום אם ישראל רוצה לשמור על תמיכת ארה"ב", אמר פאניקוף. "אבל עבור רבים בממשל, מעולם לא הייתה כוונה לומר שישראל לא תוכל לבצע מבצע צבאי. הכוונה הייתה לומר שישראל לא תוכל לנהל מבצע כמו שעשתה בעיר עזה או בחאן יונס שגרמה למספר גבוה של הרוגים".

גורם ישראלי אמר ל'וול סטריט ג'ורנל' כי האמריקאים "לא השתמשו במונח 'קו אדום' הם אמרו, תעשו את זה בדרך שתפחית את הנזק הנלווה ואת הסיכון לאוכלוסייה".

"זה לא שפשוט התאמנו את התוכנית שלנו כדי לרצות את האמריקנים מבלי להשיג את המטרה שלנו", המשיך הגורם הישראלי. "לא ויתרנו על המטרה להביס את חמאס ברפיח".

גורמים אמריקאים אמרו שהם מצפים שהתוכנית הישראלית תכלול פשיטות לתוך העיר בחיפוש אחר מחבלי חמאס, אך לא תקיפה קרקעית מלאה. הם גם אמרו שהם עוקבים אחר הפעולות הישראליות.

 

 

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל רפיח חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד