ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
במבטא איראני

שיחת איום לעיתונאים ישראליים: "אהרוג אותך ואת משפחתך"

כמה עיתונאים ישראליים סיפרו לעוקביהם ברשתות כי קיבלו שיחה אנונימית מאדם במבטא איראני שאיים להרוג אותם ואת משפחתם. אחד מהם השתעשע ותיקן את שגיאות הקרי של המאיים

שיחת איום לעיתונאים ישראליים: "אהרוג אותך ואת משפחתך"
אילוסטרציה צילום: pixabay

כמה עיתונאים ישראליים, לא בהכרח כאלה שמסקרים את תחום חדשות החוץ והביטחון, סיפרו בסוף השבוע כי קיבלו שיחות איום אנונימיות במבטא איראני כבד ובעברית רצוצה. 

אחד מהם הוא מגיש 'חדשות 13', אריק וייס שכתב ברשת X: "באמצע הלילה מספר עיתונאים ישראלים קיבלו שיחת טלפון ממספר בינלאומי - על הקו אדם עם מבטא איראני שאיים לרצוח אותם. נראה לי קיבלתי מחבל מעלי אקספרס". 

וייס צירף את השיחה המוקלטת ונראה כי הוא התעשת מהר והחליט והשתעשע עם המאיים, וניסה לתקן את המסר שניסה להעביר בעברית הרצוצה שלו.

השיחה של אריק וייס עם "המחבל האיראני" צילום: מתוך חשבון ה-X שלו

מסתבר שאריק וייס אינו היחיד, גם כתבת 'חדשות 13' אריאלה שטרנבך שנמצאת בכלל בחופשת לידה כבר כמה חודשים, סיפרה כי קיבלה שיחה מפחידה בסגנון דומה. "לפני כמה דקות קיבלתי שיחת טלפון ממספר בפנסילבניה (14845219656), בצד השני מישהו עם מבטא פרסי כבד מאד: ״אריאלה? אריאלה?״ עניתי כן. ״תעזבי את הארץ במהירות הבנת? הבנת? אם לא אנחנו נהרוג אותך ואת משפחתך״ נתקלתם? חמינאי הגיע אלי? להחליף סיסמאות? אם כן של מה?". כך שטרנבך.

בתגובה כתב לה העיתונאי והמגיש הוותיק אמנון לוי: "התקשרו גם אלי. לא עניתי".

השרה וח"כ לשעבר מ'מרצ', תמר זנדברג שיתפה גם היא: "גם אני קיבלתי כזה! אבל הוא לא הסתבך עם המילה ״משפחתך״ ורק אמר שישרוף לי את הבית. ועוד שאל אם אני מבינה מה שהוא אומר".

"התקשרו גם אליי מאותו מספר. טרקתי", שיתף גם עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך. גם עורך 'סרוגים', אריה יואלי שיתף בחוויה: "התקשר גם אלי. נשמע שהוא לא מבין עברית. הקריא מסר מדף".

"המספר נמצא תחת השם K Subjakova אם זה מעניין מישהו", הגיב אחד העוקבים.

ראש דסק חדשות החוץ ב'בחדרי חרדים', יענקי פרבר מציין כי נתקל בשבוע האחרון בכמות חריגה של מספרים מחו"ל, בהם מספרים חסויים ולא ענה להם. כך שיתכן כי גם הוא היה מושא לאיומים הללו.

איומים עיתונאים אריק וייס איראני שיחת טלפון שיחה אנונימית אריאלה שטרנבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד