ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
המו"מ לשחרור חטופים

הסנאטור הבכיר תוקף את ההסכם שהציע ביידן: "זה האינטרס של ארה"ב"

הסנאטור הבכיר גראהם התייחס לדיווחים על פרטי העסקה ותקף את העסקה המוצעת. הוא קרא "למגר את ארגון הטרור הברברי הזה. לנצח זה לא רק אינטרסים של האזור, אלא אינטרסים של אמריקה"

הסנאטור הבכיר תוקף את ההסכם שהציע ביידן: "זה האינטרס של ארה"ב"
הסנאטור האמריקני לינדזי גראהם בקיבוץ כפר עזה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הסנאטור האמריקני הבכיר לינדזי גראהם מדרום קרוליינה הגיב על הצעת הנשיא ביידן לעסקת חטופים שתביא לסיום המלחמה ותקף את ההצעה.

"בחברה הישראלית רוצים שני דברים: 1. שחרור החטופים הביתה. 2. לא לחיות בפחד מעוד 7 באוקטובר. שתי המטרות חייבות להיות מושגות. תבוסה מתמשכת של חמאס - למגר את ארגון הטרור הברברי הזה, לנצח זה לא רק אינטרסים של האזור, אלא אינטרסים של אמריקה".

עוד כתב: "הנשיא ביידן צריך להיות ברור לגמרי שההצעה להפסקת האש הזו לא תמנע מישראל להמשיך בפעולות צבאיות להשמדת חמאס ולהבטיח שאין להם יכולת בעתיד. אנא היה ברור עם זה, אדוני הנשיא".

גראהם התייחס לדיווחים על פרטי העסקה. בשלב הראשון ישוחררו חטופים חיים כולל חיילות, נשים, מבוגרים וחלק מן הפצועים - לאורך שישה שבועות. לאחר מכן יחל משא ומתן בין ישראל לחמאס על הפסקת אש קבועה, למעשה סיום המלחמה.

בשלב השני של העסקה, כלל החטופים צפויים להשתחרר, בהם חיילים. עם זאת, הדבר יתרחש רק אם תהיה הסכמה על הפסקת המלחמה בין הצדדים. בשלב השלישי, ישוחררו גופות החטופים,

בשבוע שעבר ראש הממשלה נתניהו נפגש עם סנאטור גרהאם בירושלים ואמר לו: "נפעל בכל הכוח בכל מקום שצריך. אני מעריך את תמיכתך האישית ואת התמיכה הדו-מפלגתית של העם האמריקני, כפי שהיא מתבטאת בממשל ובשני צידי המתרס בקונגרס. אנחנו מחויבים לחלוטין להשלים את כל מטרות המלחמה: להשמיד את חמאס, לשחרר את החטופים ולוודא שעזה לא תהפוך שוב לאיום. עלינו גם לאפשר לאזרחינו לחזור הביתה לצפון ולדרום, לשם כך נפעל בכל הכוח בכל מקום שצריך״.

הסנאטור גרהאם אמר: ״אני מחויב היום יותר מתמיד להביא יציבות למדינה שלך ולאזור הזה, משום שאני חושב שמטרתה של איראן היא לפגוע במאמצי הפיוס שלכם עם העולם הערבי. אנחנו נעשה את כל מה שאנחנו יכולים, מהצד שלי ובעבודה עם ממשל ביידן, להמשיך לפעול כדי להפוך את הסיוט הכי גרוע של איראן למציאות: ערבים וישראלים מתקדמים לעבר האור".

הסנאטור האמריקני לינדזי גראהם ביקר גם בבסיס פיקוד העורף ברמלה ובקיבוץ כפר עזה במהלך ביקורו בישראל. 
 

לינדזי גראהם ראש הממשלה נתניהו הנשיא ביידן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד