כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הדילמה של ישראל

סינוואר העביר מסר ממקום מסתורו - לא ממהר לתמוך בהסכם

קריאתו של ביידן להפסיק את הלחימה נועדה להקשות על ישראל או חמאס לומר לא. סינוואר יתמוך בהסכם לסיום המלחמה אם היא תבטיח את הישרדות חמאס ככוח צבאי ומדיני בעזה

סינוואר העביר מסר ממקום מסתורו - לא ממהר לתמוך בהסכם
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

קריאתו של הנשיא ביידן ביום שישי להפסיק את הלחימה נועדה להקשות על ישראל או חמאס להשיב בשלילה. בכירים אמריקאים אמרו שההצעה הישראלית שהציג ביידן קרובה לנוסחה שחמאס אישר לאחרונה. כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

עוד דווח, כי סביר להניח שחילוקי הדעות על הפרטים לא ייפתרו כפי שקורה במשך חודשים, הם משקפים פערים רחבים בין מטרות המלחמה של ישראל וחמאס והאינטרסים המדיניים, כך אומרים בכירים המעורבים במשא ומתן.

העיתון מציין כי הבעיה של ביידן היא שסדרי העדיפויות הפוליטיים השונים של נתניהו ושל סינוואר מצביעים ככל הנראה על המשך המלחמה.

סינוואר יתמוך בהסכם לסיום המלחמה אם היא תבטיח את הישרדות חמאס ככוח צבאי ומדיני בעזה, והוא מקווה שחמאס "יהיה בראש העניין הלאומי הפלסטיני", כך לפי מקורות שקיבלו את הודעותיו מקומות מסתור במנהרות מתחת לעזה.

השאיפה של סינווואר סותרת את ההתחייבות החוזרת ונשנית של נתניהו להילחם למיטוט חמאס, וויתור על זה עלול לאיים על הישרדותו הפוליטית.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מסביר כי סינוואר מאמין שהזמן לצידו, ושהמלחמה גוררת את ישראל עמוק יותר ויותר לתוך ביצה, כך על פי הודעות שהועברו למתווכים ממדינות ערב. ככל שיש יותר נפגעים אזרחיים בעזה, זה גורר ביקורת נגד ישראל בעולם.

"הוא בהחלט מחפש להרוויח יותר מרבים אחרים באגף הפוליטי של חמאס", אמר מתווך ממדינה ערבית שהיה מעורב בשיחות הפסקת האש שנמשכות חודשים ארוכים. לדבריו, רבים מהגורמים הפוליטיים רוצים להראות שחמאס פועל להפסקת הסבל של האוכלוסייה האזרחית בעזה.

"סינואר חושב שמוקדם מדי לבחור בגישה הזו", אמר.

העיתון מדווח כי חמאס איבד אלפי לוחמים אבל חלק גדול מהזרוע הצבאית שלו שרד במנהרות של עזה, הנוסף גויסו מחבלים חדשים.

עוד דווח, כי סיום הלחימה כנראה יאפשר לחמאס להתחדש ככוח הדומיננטי בעזה. זה יסתכם בתבוסה מדינית לנתניהו ולצה"ל, בהתחשב במטרות המלחמה המוצהרות שלהם.

חמאס הנשיא ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד