כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אחרי נאום ביידן

המתווה לעסקת חטופים: בן גביר וסמוטריץ' מאיימים בפירוק הממשלה

השר סמוטריץ' הוציא הודעה נגד מתווה החטופים שחשף הנשיא ביידן: "לא נסכים להפסקת המלחמה לפני השמדת חמאס". בן גביר: "העסקה כפי שפרטיה פורסמו היום - משמעותה סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס"

המתווה לעסקת חטופים: בן גביר וסמוטריץ' מאיימים בפירוק הממשלה
בן גביר וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מבהירים הערב (מוצאי שבת) לאחר נאום הנשיא ביידן בו חשף את פרטי ההצעה הישראלית לעסקת חטופים, כי אם העסקה תצא אל הפועל - יפרשו מהממשלה. 

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר: "שוחחתי כעת עם ראש הממשלה והבהרתי לו שלא אהיה חלק ממשלה שתסכים למתווה המוצע ותסיים את המלחמה ללא השמדת חמאס והשבת כל החטופים". 

"לא נסכים להפסקת המלחמה לפני השמדת חמאס, לא לפגיעה קשה בהישגי המלחמה עד כה באמצעות נסיגת צה"ל וחזרת עזתים לצפון הרצועה, ולא לשחרור סיטונאי של מחבלים שישובו חלילה לרצוח יהודים. אנו דורשים את המשך הלחימה עד להשמדת חמאס והחזרת כל החטופים, יצירת מציאות ביטחונית אחרת לחלוטין בעזה ובלבנון, חזרת כלל התושבים לבתיהם בצפון ובדרום והשקעה מאסיבית בפיתוח מואץ של חבלי הארץ הללו". 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "העסקה כפי שפרטיה פורסמו היום - משמעותה סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס. זו עסקה מופקרת, שמהווה ניצחון לטרור וסכנה ביטחונית למדינת ישראל. הסכמה לעסקה כזו איננה הניצחון המוחלט - אלא התבוסה המוחלטת". 

"לא נאפשר את סיום המלחמה ללא חיסולו המוחלט של חמאס. במידה וראש הממשלה יוציא לפועל את העסקה המופקרת בתנאים שפורסמו היום, שמשמעותם הם סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה".

חבר הכנסת גדעון סער, שהיה עד לא מזמן שר בממשלה הגיב: "מתווה שסופו הותרת החמאס על כנו ככוח השלטוני והצבאי בעזה משמעותו הותרת האיום על אזרחי ישראל בכלל ותושבי עוטף עזה בפרט. זאת תהיה תבוסה ישראלית ונצחון לחמאס שהשלכותיהם תהיינה מרחיקות לכת".

 
בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר עסקת החטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד