כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"איבדנו את המומנטום"

יוסי כהן התייחס לפרשת הריגול בהאג וביקר את נתניהו

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן טען בהתייחסו למלחמה בעזה: "איבדנו את המומנטום מול חמאס, צריכים לחזור חזק לדיווש מאוד עוצמתי". על המגעים לעסקה לשחרור חטופים: "מקווה שנתניהו לא מונע משיקולים פוליטיים, צריך ללכת לבחירות"

יוסי כהן התייחס לפרשת הריגול בהאג וביקר את נתניהו
יוסי כהן צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן התייחס בריאיון ל"חדשות 12" לדיווח בשבוע שעבר לפיו הוא פעל לשבש חקירה נגד ישראל בבית הדין בהאג: "אני לא יכול לטעון שהדבר הזה באמת קרה". 

עוד הוסיף: "אני חושב שברמה המדינית בית הדין, גם ה-ICJ וגם ה-ICC וארגונים אחרים של האו"ם, דרך אגב, ארגונים שונים, הם יעד מדיני למדינת ישראל לטיפול דיפלומטי, ויש דרכים שונות לטיפולים דיפלומטיים בארגונים בין-לאומיים שונים, ונעצור פה". 

על החלטת בית הדין בנוגע להמשך הפעולה ברפיח אמר: "אני חושב שכאן יש, דרך אגב, עשיית אי-צדק מוחלטת עם מדינת ישראל באשר היא. אני חושב שיש כאן עוולה מנוהלת לא ראויה מבחינתו של בית הדין לכלול בשורה אחת, במשפט אחד טרוריסטים עם המון דם על הידיים, המון דם על הידיים וראשי מדינה או שרים מתוך מדינה מאוד מאוד דמוקרטית ומאוד מאוד ליברלית כמו מדינת ישראל". 

בנוגע ללחימה בעזה הביע כהן ביקורת: "אני חושב שאנחנו צריכים לחזור חזק מאוד לדיווש מאוד מאוד עוצמתי. לא נגיע לפתרון בכלל אם אנחנו לא נפעיל עוצמה צבאית עדיפה, יתרה, הרבה יותר נחושה מכפי שאני מתרשם. אבל אולי אני מתרשם לא נכון. וכפי שאני מתרשם, יחד, אני חושב, עם כל אזרחי ישראל כרגע, אנחנו חייבים להגביר את העוצמה שלנו כדי לחסל את ארגון הטרור הזה - ויפה שעה אחת קודם". 

כשנשאל האם נתניהו עושה הכל כדי להביא לעסקת חטופים, השיב: "אני מקווה. אני לא יושב בחדרי המשא ומתן. אני ניזון לא מעט מידיעות, אולי אחרות מכפי שמוצג רק בתקשורת בנושא הקדוש הזה של החזרת החטופות והחטופים, וקראתי לכולם להעמיד עצמם כאילו בניהם ובנותיהם נמצאים בשבי חמאס כדי לפעול בצורה בלתי מתפשרת ומאוד מאוד נחושה ואמיצה כדי להביא אותם חזרה". 

כשנשאל האם החליט לרוץ בבחירות הקרובות, השיב שעדיין לא: "עדיין לא החלטתי כי הדבר הזה מאוד מסעיר אותי, וגורם לי לרצות להיכנס למערכה המדינית".

 
עסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל יוסי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד