כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הפרוטוקול נחשף

גלנט: "לגייס רק את מי שלא לומד; הסכמה חשובה מנוסח החוק"

שר הביטחון יואב גלנט בישיבת הממשלה על חוק הגיוס: "פניתי לאלוף שקדי שיעשה עבודת הכנה כדי לגייס לצה"ל את אלו מתוך המגזר החרדי שאינם בהגדרת תורתו אומנותו" | עוד אמר גלנט: "הסכמה חשובה מנוסח חוק כזה או אחר" | חשיפה

גלנט: "לגייס רק את מי שלא לומד; הסכמה חשובה מנוסח החוק"
גלנט בכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: שר הביטחון, יואב גלנט, השתתף בישיבת הממשלה שנערכה בשבוע האחרון ודנה בערר של המחנה הממלכתי נגד החלת דין הרציפות על חוק הגיוס מהכנסת הקודמת שהוביל שר הביטחון לשעבר בני גנץ, ואמר כי "החשיבות להגיע להסכמות על חוק הגיוס גוברת על החשיבות של מה יהיה כתוב בחוק עצמו". 

שר הביטחון מציין בדיון, כך לפי הפרוטוקול שנחשף ב'בחדרי חרדים', כי פנה לאלוף במיל' אליעזר שקדי וביקש שיעשה עבודת הכנה בצה"ל בכל הנוגע להתאמת השירות בצה"ל לאורח חייו של הציבור החרדי, וזאת כדי לגייס לצה"ל את אלו מתוך המגזר החרדי שאינם בהגדרת תורתו אומנותו. 

ללאגלנט על התאמת השירות בצה"ל רק למי שאינם לומדיםצילום: ללא

"פניתי לאלוף במיל' אליעזר שקדי וביקשתי שיעשה עבודת הכנה בצה"ל בכל הנוגע להתאמת השירות בצה"ל לאורח חייו של הציבור החרדי כדי לגייס לצה"ל את אלו מתוך המגזר החרדי שאינם לומדים תורה יום ולילה, תוך שמירה על אורח חייהם החרדי", אמר שר הביטחון.

שר הביטחון גלנט מוסיף בדיון דברים מעניינים בנוגע לשאלה האם הדיון על חוק הגיוס הוא מהותי או פוליטי, ואומר כי הוא סבור שניתן להגיע להסכמות וכי בעיניו בחשיבות של הגעה להסכמות - חיונית יותר ממה שכתוב בהצעת חוק כזו או אחרת.

כלומר, החשיבות של ההסכמה של גנץ, שבסוף גם תשתקף בהסכמה של ציבור בוחריו, גוברת לדברי גלנט על החשיבות של מה שיהיה כתוב בסופו של דבר בנוסח החוק.

ללא גלנט על החשיבות בהסכמה יותר ממהות החוקצילום: ללא

השרים החרדים לא השתתפו בדיון בממשלה, מלבד השר מאיר פרוש שהשתתף אך לא דיבר ולא השתתף בהצבעה. בפרוטוקול מצוין במפורש כי השר מאיר פרוש נכח בדיון ולא השתתף בהצבעה.

ללאהשר מאיר פרוש נכח ולא השתתףצילום: ללא

 

חוק הגיוס ישיבת הממשלה יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד