כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מחוץ לתערוכת הנשק

חבר הפרלמנט זעם: "בושה שצרפת מחרימה את ישראל"

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב הגיב ביום שישי על החלטת צרפת נגד השתתפות ישראל בתערוכת נשק ביטחונית בעקבות הלחימה בעזה: "בושה שצרפת מחרימה את ישראל"

חבר הפרלמנט זעם: "בושה שצרפת מחרימה את ישראל"
חבר הפרלמנט מאיר חביב צילום: באדיבות לשכתו

לאחר שצרפת הודיעה כי ביטלה את השתתפותן של חברות ישראליות בתערוכת הביטחון Eurosatory שתתקיים בפריז בחודש הבא, חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב הגיב ביום שישי בזעם על ההחלטה.

"זה פרס לתנועת החרם! פרס לאויבי ישראל! פרס לחמאס! פרס לג'יהאדיסטים! פרס לשמאל הקיצוני האנטישמי שהניפו דגלי פלסטין במליאה הצרפתית וקראו לי "חזיר". למרות שהחרם -הנשק המוחלט של אנטישמים אסור על פי החוק הצרפתי, המדינה מרשה לעצמה הכל. ישראל ידידתנו, בעלת בריתנו, המדינה הדמוקרטית היחידה באזור".

חביב הוסיף: "איבדנו 43 צרפתים שנטבחו על ידי חמאס, שני חטופים צרפתים עדיין מוחזקים בעזה. אם ישראל לא תוכל להגן על עצמה יותר, היא תיעלם. ולצערי צרפת תורמת לזה. אם לחמאס לא תהיה תחמושת יותר, זה יהיה הסוף של המלחמה! שוחחתי עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שגם הוא מאוכזב, אך זה לא ישנה דבר. להיפך, זה מחזק את נחישותו לנצח במלחמה הזו, לרסק את חמאס ולשחרר את החטופים. זה ייעשה עם או בלי עזרה מצרפת".

לסיום אמר: "אני מאוד עצוב בשביל צרפת. כל זה ללא ספק נעשה כדי לקושש כמה קולות לבחירות לפרלמנט האירופי! כמו כולכם, אני נגעל מהחלטת הממשלה הזו. אני מקבל עשרות טלפונים, יהודי צרפת נגעלים, צרפתים בישראל נגעלים, חברים של ישראל בצרפת נגעלים. כואב לי בשביל צרפת".

כזכור ביום שישי דיווחנו כי צרפת אסרה על חברות ביטחוניות ישראליות להשתתף ב-Eurosatory, אחת מתערוכות הנשק הגדולות בעולם, על רקע המלחמה המתמשכת של ישראל בעזה.

"התנאים כבר לא בשלים לקבלת חברות ישראליות לתערוכה הצרפתית, בזמן שבו נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא להפסיק את הפעילות הישראלית ברפיח", אמר גורם במשרד הצבא הצרפתי ל'פוליטיקו' בהצהרה.

צרפת מאיר חביב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד