כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
נכנסו לעומק העיר

תמונות הלוויין מעידות: כוחות צה"ל משתלטים על מרכז רפיח

כוחות צה"ל החלו להיכנס לאזורים המאוכלסים ביותר של רפיח בימים האחרונים, כך מנתח ה'וושינגטון פוסט' | המתקפה הישראלית, החלה ב-6 במאי, והתקדמה לאט, אך כבר שינתה באופן קיצוני את הגיאוגרפיה של אזור רפיח

תמונות הלוויין מעידות: כוחות צה"ל משתלטים על מרכז רפיח
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל החלו להיכנס בימים האחרונים לאזורים המאוכלסים ביותר של רפיח, תוך שהם הורסים עשרות מבנים שמסכנים אותם לאורך הדרך. הכוחות פועלים לפירוק גדודי חמאס ולביסוס שליטה לאורך הגבול המצרי, כך על פי תמונות לוויין וסרטונים שנותחו על ידי ה'וושינגטון פוסט'.

המתקפה הישראלית, החלה ב-6 במאי, והתקדמה לאט, אך כבר שינתה באופן קיצוני את הגיאוגרפיה של אזור רפיח כשיותר ממיליון פלסטינים נמלטו.

ישראל טוענת כי ברפיח נמצאים ארבעה גדודים של חמאס אותם היא חייבת לרק, וכי לא ניתן לנצח במלחמה נגד חמאס ללא קרב מכריע שם. למרות חודשים של אזהרות מצד האמריקאים וארגונים הומניטריים שמבצע צבאי בעיר יהיה אסון.

הנשיא ביידן הזהיר את ישראל ב-8 במאי כי יעכב משלוח נשק אם חיילי צה"ל יגיעו למרכזי אוכלוסייה ברפיח. לראשונה היום שישי מסר צה"ל כי כוחותיו פועלים במרכז רפיח.

תמונות לוויין וסרטונים שאומתו על ידי העיתון מגלים מתקפה ישראלית במרכז רפיח; משוריינים נכנסו לשכונה המערבית א-סולטן, ביתם של רבים מהאזרחים שנותרו בעיר ולא נמלטו.

כזכור, הבוקר דיווחנו כי כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול בצורה ממוקדת ומבוססת מודיעין במרחב רפיח.

לוחמי עוצבת הקומנדו, הפועלים במרכז רפיח יחד עם צק"ח גבעתי, איתרו במרחב משגרי רקטות, פירי מנהרות ואמל"ח של ארגון הטרור חמאס והשמידו מחסן אמצעי לחימה ששימש את חמאס במרחב.

לוחמי צוותי הקרב של חטיבות גבעתי, ביסל"ח, 401 והנח"ל איתרו במרחבי הפעילות ציוד צבאי, רקטות ארוכות טווח ואמצעי לחימה רבים, בהם נשקים, RPG, מטענים, ווסטים ותחמושת.

רפיח חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד