כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
גנץ גינה

האב השכול הביע ביקורת על נתניהו - לשכת רה"מ פסלה אותו מהקראת "יזכור"

בלשכת ראש הממשלה פסלו את שי חרמש, שבנו נרצח ב-7.10, מקריאת "יזכור" בטקס בגבעת התחמושת - בשל מאמר ביקורת נגד נתניהו. גנץ: "היא שפל חסר תקדים"

האב השכול הביע ביקורת על נתניהו - לשכת רה"מ פסלה אותו מהקראת "יזכור"
שי חרמש ותפילין ששרדו בתופת בעוטף צילום: באדיבות המצלם

בלשכת ראש הממשלה נתניהו פעלו למנוע משי חרמש, תושב כפר עזה שבנו עומר נרצח בטבח 7 באוקטובר, להקריא "יזכור" בטקס הממלכתי באתר ההנצחה בגבעת התחמושת - כך לפי דיווח "ידיעות אחרונות". 

מזכיר הממשלה יוסי פוקס שלח ליו"ר גבעת התחמושת מנחם לנדאו צילום מסך של קטע ממאמר ביקורתי שפירסם חרמש. פוקס כתב: "אין סיכוי שהוא ייצג השנה... ראה מה כתב" – כשמעל אותה הודעה צורף צילום המסך מהמאמר הביקורתי.

שר הכלכלה ניר ברקת מהליכוד אמר כי "שי חרמש, האב השכול ולוחם בצנחנים שאיבד את בנו עומר בטבח ה-7/10 ראוי לקרוא את תפילת היזכור בגבעת התחמושת לזכרם של חבריו משחררי ירושלים וכל הקורבנות. ההתערבות הפוליטית נגד אב שכול היא חרפה ושבירת כל כללי המוסר והכבוד הישראליים כלפי משפחות שכולות". 

"אני קורא ללשכת רה"מ לחזור בה מההחלטה ההזויה נגד האב השכול. אני מתנצל בפני שי חרמש ומשפחתו על ההתנהלות המביישים. זכותו של אב שכול להעביר ביקורת על נבחרי הציבור וזכותו לקרוא תפילת יזכור לזכר בנו ויתר והנופלים", הוסיף. 

השר בני גנץ כתב: ״פסילתו של שי חרמש, ששכל את בנו בשבעה באוקטובר ושרד את התופת בכפר עזה, מלקרוא יזכור בטקס השנתי בגבעת התחמושת, כי העביר ביקורת על ראש הממשלה - היא שפל חסר תקדים. ראש הממשלה, אני קורא לך לצלצל אליו, להתנצל ולהודיע שהוא יישא את התפילה בטקס. הכנסת שיקולים פוליטיים אל השכול - היא פירוק היסודות הקדושים ביותר של החברה הישראלית".

בני גנץ מלחמת חרבות ברזל שי חרמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד