כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
שב"כ חושף

20 פיגועי ירי, 8 נרצחים: הפיגועים ביו"ש שהוכוונו מעזה - וחיסול 'מטה הגדה'

20 פיגועי ירי באיו"ש בוצעו באכוונת 'מטה הגדה' של חמאס ברצועת עזה; שב"כ וצה"ל חיסלו ועצרו 27 מאכווני טרור מ'מטה הגדה' מתחילת המלחמה

20 פיגועי ירי, 8 נרצחים: הפיגועים ביו"ש שהוכוונו מעזה - וחיסול 'מטה הגדה'
זירת טרור בג'נין צילום: מתוך התיעוד

שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל מרכזים מאמץ מודיעיני ומבצעי במסגרת המלחמה בעזה לסיכול פעילותם של מאכווני הטרור הבין אזורי באיו"ש, הפועלים משטח הרצועה. 

אותם מאכוונים משתייכים ל'מטה הגדה' בחמאס, המורכב ממשוחררי "עסקת שליט" שמוצאם באיו"ש, אשר יחד עם רצועתיים נוספים, מנהלים קשרים למול תושבי יהודה ושומרון במטרה לגייסם לביצוע פיגועים בשטחי איו"ש ובפנים הארץ.

במסגרת המאמץ המבצעי נעצר על ידי צה"ל ושב"כ במהלך התמרון הקרקעי ברצועה בחודש נובמבר 2023 מחמוד בשיר תנירה, פעיל ב"מחלקת העבודות" (יחידה ב'מטה הגדה' אשר אמונה על אכוונת פעילות טרור בשטחי איו"ש), והועבר לחקירת שב"כ.

מחקירתו של תנירה בשב"כ עלה כי המחלקה ב'מטה גדה' שבה פעל אכוונה והוציאה אל הפועל פיגועים רבים בשטחי איו"ש במהלך השנים 2022-2023, ביניהם מספר פיגועים קטלניים, בהם נרצחו 8 ישראלים ונפצעו נוספים, כמפורט להלן:

שני פיגועי ירי לעבר בית אל שבוצעו באוקטובר 2022 על ידי שני פעילי חמאס מהכפר דיר ג'ריר שבבנימין, אשר הביאו לפציעתו של אזרח ישראלי.

פיגוע ירי לעבר מסעדה מחוץ לעלי, אשר בוצע על ידי שני פעילי חמאס מהכפר עוריף ביוני 2023, בו נרצחו הראל מסעוד, אלישע אנטמן, עופר פיירמן ונחמן שמואל מורדוף ז"ל, ונפצעו שניים נוספים.

פיגוע ירי מחוץ ליישוב קדומים, אשר בוצע ביולי 2023 על ידי פעיל חמאס תושב אזור בנימין, במהלכו נרצח סמ"ר שילה אמיר ז"ל. 

פיגוע ירי שבוצע באוגוסט 2023, במכון לשטיפת מכוניות בחווארה, על ידי תושב השומרון ובמסגרתו נרצחו שי ניגרקר ובנו אביעד ניר ז"ל.

פיגוע ירי לעבר רכב בצומת חמרה במהלך חודש אוגוסט 2023, אשר כתוצאה ממנו נפצעה אזרחית ישראלית.

פיגוע ירי לעבר רכב סמוך לחברון, במהלך אוגוסט 2023, במהלכו נרצחה בת שבע נגרי ז"ל.

מתחילת המלחמה נעצרו 9 מחבלים וסוכלו 18 מחבלים המשתייכים ל'מטה הגדה' אשר היו מעורבים באכוונת פיגועים מרצועת עזה לאיו"ש. בהם ראש ׳מטה הגדה׳ חאלד נג׳אר ובכיר ׳מטה הגדה׳ יאסין רביע אשר חוסלו בתחילת השבוע ברפיח.

על בסיס ניתוח מודיעין נוסף ביחס לשיטות העבודה של מחלקת העבודות ב'מטה גדה', התגבשה התובנה כי המגורשים ברצועה היו מעורבים בהוצאתם לפועל של לכל הפחות 20 פיגועי ירי נוספים בשטחי איו"ש בשנת 2023.

שב"כ וצה"ל ימשיכו לפעול לסיכול כל ניסיון של ארגון הטרור חמאס לקדם פעילות טרור ובכלל האמור לא יחדלו מחתירה מתמדת למיצוי הדין עם המעורבים בפעולות מעין אלה, גם בחלוף השנים.

שב"כ טרור פלסטיני מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד