כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מנסים לרצוח יהודים

השירות החשאי בשוודיה מאשר את חשיפת המוסד נגד המשטר בטהרן

"המשטרה החשאית גילתה קשרים בין עבריינים מקומיים לבין אנשים הקשורים לשירותי הביטחון האיראניים" | הסוכנות לביטחון פנים השוודית מאשימה את המשטר בטהרן בשימוש בכנופיות פשע במדינה בניסיון לפגוע בישראלים ויהודים

השירות החשאי בשוודיה מאשר את חשיפת המוסד נגד המשטר בטהרן
הטרוריסט האיראני רוא מג'יד צילום: משטרת שוודיה

הסוכנות לביטחון פנים של שבדיה (המשטרה החשאית) האשימה את איראן בשימוש בכנופיות פשע במדינה בנסיון לפגוע בישראלים או ביהודים.

דניאל סטנלינג, משירות הביטחון השוודי, אישר במסיבת עיתונאים את הודעת המוסד מאתמול שאיראן מנסה לרצוח ישראלים ויהודים.

"הם עוסקים בתכנון ובניסיונות לבצע פיגועים נגד האינטרסים, מטרות ופעילויות ישראליות ויהודיות בשבדיה", אמר. "המשטרה החשאית גילתה קשרים בין עבריינים מקומיים לבין אנשים הקשורים לשירותי הביטחון האיראניים".

ראש שירות הביטחון השוודי האשים גם את איראן בכך שהיא מחפשת לפעול נגד מתנגדי משטר בפזורה האיראנית ומנסה לפגוע באינטרסים של מדינות אחרות.

בשוודיה דווח כי הכנופיות פועלות בשוודיה במשך שנים, 53 בני אדם נורו למוות ו-109 נפצעו ב-363 מקרי ירי ב-2023.

בשוודיה יש את המספר הגבוה ביותר של ירי לנפש באירופה, אשר ניתן לייחס חלקית לסכסוך בין שתי כנופיות חזקות.

"אנחנו רואים את הקשר הזה בין שירותי הביון האיראניים לפושעים בשבדיה", אמר סטנלינג. "אנחנו רואים את הקשר הזה וזה גם אומר שאנחנו צריכים לעבוד הרבה יותר במישור הבינלאומי כדי להגיע לפושעים ולמנוע מהם לבצע פשעים".

בכירים בשוודיה אמרו במסיבת העיתונאים: "איראן היא אחד האיומים הביטחוניים הגדולים ביותר על שוודיה".

דניאל סטנלינג, משירות הביטחון השוודי אמר: "אלה עשויים להיות אנשים צעירים מאוד, אפילו ילדים, שעלולים לבצע פעילות מסוכנת בשוודיה".

משטרת שוודיהראשי הביטחון השוודים במסיבת עיתונאיםצילום: משטרת שוודיה

כזכור אתמול דיווחנו מאמץ מודיעיני ומבצעי ממושך של שירותי הביטחון והאכיפה וסוכנויות מודיעין אירופאיים יחד עם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ושירות הביטחון הכללי הוביל לחשיפה נרחבת של תשתיות טרור שפעלו בחסות איראן במטרה מכוונת להביא להרג חפים מפשע. 

במסגרת זאת, נחשפו מספר תשתיות טרור שהופעלו על ידי ארגוני פשיעה כבדים הפועלים ברחבי אירופה אשר העומדים בראשם מוכוונים ישירות מאיראן למשימות וביצוע פיגועים, לרבות נגד יעדים ונכסים המזוהים עם ישראל. 

המוסד חשף אתמול כי דמות פלילית כבדה בשם רוא מג'יד, אזרח שבדי ממוצא כורדי, העומד בראש ארגון הפשע FOXTROT, והינו מבוקש על ידי האינטרפול, נמצא מזה חודשים תחת חסות איראן ומופעל על ידי ארגוני הטרור האיראנים לקידום פיגועים כנגד יעדים באירופה, בדגש על יעדים ישראלים ויהודים

איראן שוודיה המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד