כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"ממשיכים בכל העוצמה"

בצוות המו"מ מגיבים לחמאס: "לא תהיה הפסקת אש בלי עסקה לשחרור חטופים"

לאחר שבחמאס הבהירו כי יסכימו להמשיך המגעים לעסקת החטופים רק אם תיעצר המלחמה, גורם בצוות המשא ומתן אומר: "אנחנו ממשיכים להילחם בעזה בכל העוצמה"

בצוות המו"מ מגיבים לחמאס: "לא תהיה הפסקת אש בלי עסקה לשחרור חטופים"
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אתמול הודיע ארגון הטרור חמאס כי הוא יסכים להמשיך במגעים לעסקת חטופים רק אם תיעצר המלחמה. בכיר בצוות המשא ומתן הישראלי הגיב להצהרה זו ואמר: "לא תהיה שום הפסקת אש ושום הפסקת לחימה שלא כחלק מהעסקה לשחרור חטופים", כך לפי "ווינט". 

הבכיר ציין: "אם הם חושבים שיקבלו הפסקת אש והפסקת לחימה לפני שמתממשת עסקת חטופים או כחלק מעסקה - הם שוגים באשליות. זה לא יקרה. ישראל נלחמת בעזה, היא ממשיכה במלוא העוצמה, ואם הם רוצים הפסקת אש לטובת תושבי עזה זה חייב להיות רק כחלק ממשא ומתן לשחרור חטופים".

יחד עם זאת, בצוות המשא ומתן לא מרימים ידיים: "יש נחישות להמשיך במגעים, אבל אין לנו אשליות. ברור לכולם שסינוואר מנסה לייצר כפייה של הפסקת לחימה וזה לא יקרה. אם חמאס רוצה הפסקת אש ונצירת אש, זה יקרה רק כחלק מעסקת חטופים ולא כתנאי מקדים". 

כזכור, אתמול הסבירו בחמאס את ההחלטה שלא להיכנס למשא ומתן בלי עצירת הלחימה: "הפגנו גמישות וחיוביות לאורך כל סבבי המשא ומתן העקיפים הקודמים, וב-6 במאי אישרנו את הצעת המתווכות. הכיבוש השתמש במשא ומתן ככיסוי להמשך התוקפנות והטבח נגד העם הפלסטיני - והשיב להסכמתנו בפלישה לרפיח ובכיבוש מעבר רפיח".

חמאס עסקת החטופים מלחמת חרבות ברזל משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד