כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
לקראת הדיון

עתירות הגיוס: איחוד הישיבות באר"י הגישו את טיעוניהם

באיחוד הישיבות באר"י הגישו את עיקרי טיעוניו לקראת הדיון בעתירות הגיוס בתחילת השבוע. באיחוד טוענים כי יש לבטל את צווי הביניים שניתנו בעתירות מטעם שצה"ל לא ערוך לגייס את כל החרדים וכן בנימוק שהעבודה על הנושא צריכה להיעשות בכנסת

עתירות הגיוס: איחוד הישיבות באר"י הגישו את טיעוניהם
חרדים בלשכת הגיוס בירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

איחוד הישיבות באר"י הגיש אמש (חמישי) את עיקרי טיעוניו לקראת הדיון בעתירות הגיוס בתחילת השבוע. את הטיעונים הגיש עוה"ד שמואל הורביץ שמייצג את איחוד הישיבות באר"י.

באיחוד טוענים כי יש לבטל את צווי הביניים נגד החלטת הממשלה שהורתה לצה"ל שלא לגייס בחורי ישיבות וכן צו הביניים להפסקת התציבים לישיבות.

הנימוק הוא מאחר שבתצהיר המשלים שהוגש ע"י פרקליטות המדינה אמש עלה כי הקיבולת המקסימלית עד יוני 2025 ע"י צה"ל היא 3,000 תלמידי ישיבה חרדים בלבד. "במילים אחרות:" כותב עוה"ד הורביץ, "לכל הפחות 60,000 תלמידי ישיבה שהיו מעל גיל 18 לא יגוייסו אף אם ירצו לאור מחדל משרד הביטחון. מעבר לכך, בכל שנה יש כ-10,000 תלמידי ישיבה חרדים שמגיעים לגיל 18 (כך שעד יוני 25' המדובר בסדר גודל של 70,000 תלמידי ישיבה). הפרקליטות התייחסה רק ל'יש' (3,000) ולא ל'אין' באופן תמוה. האם במצב זה ראוי להמשיך להחיל את צווי הביניים השונים שהוצאו בעתירות?".

הורביץ גם מביא את בג"ץ רובינשטיין שקבע כי הסוגיה של גיוס בני הישיבות צריכה להיות מוכרעת ע"י הכנסת. "האם בנסיבות דנן אותו בג"ץ מתקיים עת בפועל (במחדל) הסוגיה תוכרע ע"י בית המשפט?" תוהה הורביץ.

הוא מוסיף: "האם לא נובע מהמציאות הניצבת בפנינו כיום, כי הסוגיה כולה צריכה למצוא את פתרונה בדבר חקיקה של הכנסת, אשר יוכל להתמודד עם מלוא המורכבות של הבעיה?".

עוה"ד שמואל הורביץ טוען בנוסך כי יש לדחות את העתירות מטעם של אכיפה בררנית. "מתן החלטה פוזיטיבית לגייס את תלמידי הישיבות תהיה בגדר אכיפה בררנית לאור העובדה שבית המשפט כרך את גורלם של תלמידי הישיבות בגורלם של הצעירים מקרב אוכלוסיית הפטור, אשר מהווים למעלה מ-21% מהאוכלוסייה, ובבג"ץ רובינשטיין נקבע לאור קביעה כי תלמידי הישיבה מהווים כ-8% משנתון הגיוס, וכי אין הבדל במסגרת הנורמטיבית הואיל ושניהם דורשים 'הסדר ראשוני'".

 

איחוד הישיבות בארץ ישראל עתירות הגיוס בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד