ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מחזה מיוחד ומרהיב

החוגגים הניפו שלטים ועליהם מאמרי חז"ל ברוסית

מוסקבה ראתה השבוע מחזה מיוחד ומרהיב, שלא נראה כמוהו ברחובות העיר במשך תקופה. ביום ראשון - ל"ג בעומר, צעדו ברחובות עיר הבירה מאות ילדים יהודים בסך בתהלוכת קודש של ל"ג בעומר, בגאווה יהודית גדולה ומיוחדת, עם שלטים גדולים ועליהם מאמרי חז"ל ברוסית

החוגגים הניפו שלטים ועליהם מאמרי חז"ל ברוסית
ל"ג בעומר במוסקבה צילום: לוי נאזרוב

תהלוכת ל"ג בעומר מרגשת התנהלה ברחוב המרכזי של שכונת "מארינה רושצ'ה" שבמרכז מוסקבה, כאשר שיירת מכוניות עתיקות מלוות את תהלוכת הילדים, בהוסיפם אווירת חג מרוממת למעמד שקידש שם שמים ברחובה של עיר.

בסיומה, הגיעה התהלוכה אל הכיכר הגדולה שבין "מרכז החסד היהודי שערי צדק" והמוזיאון היהודי, בה התכנסו המשתתפים הרבים בסדר מופתי, בניהולו ובהנחייתו של מנהל הקהילה היהודית במוסקבה הרב מרדכי ויסברג, שארגן כמדי שנה את התהלוכה והכינוס הגדול, כשבמקביל - נערכים כינוסים כאלו בכל רוסיה על ידי הרבנים והשלוחים בכל עיר ומחוז.

הכינוס נפתח בהדלקה מדורת אש לכבודו של בעל ההילולא התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי"ע, על ידי רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ולאחר פרקי ניגונים ושירים לכבוד היום הגדול, נשא הרב הראשי דברים על גודל היום, ועל כוחם של ילדי ישראל להשבית כל אויב ולזרז את הגאולה השלמה.

בכינוס נטלו חלק גם תלמידי הישיבה קטנה, שהפעילו מיזמים רבים בתהלוכה וזיכו מאות יהודים בהנחת תפילין, לצד מאות תלמידי מוסדות החינוך במוסקבה, שגם מטעם מוסדות חינוך אלו, הוצגו דוכני ותערוכות יהדות מושקעות ומרהיבות עין, שהביאו להרמת קרן התורה והחסידות בעיני המשתתפים הרבים, והללו יצאו עם תחושת גאווה יהודית מרוממת.

ל"ג בעומר רוסיה מוסקבה הרב לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד