ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
בראיון לתקשורת הזרה

נתניהו בהתקפה: "אנחנו לא בלגים בקונגו, גם צרפת הרגה אזרחים"

ראש הממשלה נתניהו התראיין בערוץ צרפתי, וכשנשאל על הרג אזרחים בעזה הזכיר תקרית שבה צבא צרפת הרג אזרחים במאלי. נתניהו נשאל לגבי בנייה בהתנחלויות: "אנחנו לא הבלגים בקונגו, אנחנו לא מתנחלים"

נתניהו בהתקפה: "אנחנו לא בלגים בקונגו, גם צרפת הרגה אזרחים"
ראש הממשלה נתניהו צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל בראיון בתקשורת הצרפתית: "האם דיברת עם הנשיא עמנואל מקרון מאז שהוא הודיע שהוא תומך במדינה פלסטינית?".

נתנהו הגיב: "לא. אם עמנואל מקרון והצרפתים היו שוקלים את האפשרות של הקמת מדינה פלסטינית בפרברי פריז, הם לא היו רוצים את זה. העובדה שכוח חיצוני דוחף להכרה במדינה פלסטינית לא תוביל לשלום, אלא למלחמה".

ראש הממשלה התראיין בשפה צרפתית לרשת הטלוויזיה הצרפתית TF1 ואמר: "אני אומר: הניצחון שלנו - זה הניצחון שלכם. הניצחון שלנו זה הניצחון של ישראל נגד האנטישמיות, זה הניצחון של הציוויליזציה היהודית-נוצרית נגד הברבריות, זה הניצחון של צרפת".

נתניהו הוסיף: "אם תיתן להם מדינה, זה יהיה הפרס הגדול ביותר לטרוריסטים האלה. זה יעודד פעולות טרור בכל העולם".

ראש הממשלה מדבר בצרפתית צילום: דוברות רה"מ

לגבי ניהול עזה אחרי המלחמה אמר: "אמרתי שאשמח לראות ניהול אזרחי של רצועת עזה. אנחנו רוצים לראות כוח שימנע מהמחבלים לחזור. אם כוח בינלאומי כזה היה קיים הייתי שמח, אבל אני לא רואה את זה קורה בטווח מיידי".

נתניהו נשאל לגבי בנייה בהתנחלויות: "אנחנו לא הבלגים בקונגו, (קונגו היתה בעבר תחת שלטון בלגי) אנחנו לא מתנחלים. אנחנו נצטרך לחיות ביחד. אני לא יכול לגרום לפלסטינים לעזוב והם לא יכולים לגרום לנו לעזוב". נתניהו הוסיף: "שנים לאחר הקמת מדינת ישראל, הסירוב הפלסטיני להכיר במדינת היהודים הוא מכשול לשלום".

לגבי צו המעצר מהאג אמר: "אני לא רוצה לדבר על המצב האישי שלי. אני נלחם בטרור. התחלתי כחייל צעיר. אם אני צריך לסבול מאי נוחות במאבק נגד הטרור, אז שיהיה. השאלה היא האם אנחנו נכנעים לאנטישמיות הזו, האם השופטים בהאג נכנעים לה?".

לגבי תקיפת מתקני הגרעין האיראני: "נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני", השיב "עכבנו אותם בעשור, אבל האיום הוא אמיתי גם עבורכם. איראן מפתחת טילים שיכולים להגיע לפריז ולברלין עם ראשי נפץ גרעיניים. איראן עצמה תקפה אותנו במאות טילים למרבה המזל, הם לא חדרו את ההגנה".

נתניהו נשאל לגבי הרג אזרחים בעזה, והגיב על כך בביקורת על צרפת שתקפה אזרחים בחתונה במאלי ב-2021. "הכוחות הצרפתיים התמקדו במפקד חוליית טרור והם הפציצו בטעות חתונה. שלושה מחבלים נהרגו והיו הרבה קורבנות אזרחיים. אבל לא אכנה את מקרון פושע מלחמה, לא אומר שהצרפתים עשו זאת בכוונה - וגם אנחנו לא", אמר. 

נתניהו המשיך: "לפעמים בטעות אנחנו מפציצים אפילו חיילים שלנו. היו שבויים שברחו מהחמאס, הם רצו לעבר כוחותינו והם נהרגו", הוסיף - בהתייחסות לירי בשוגג בחטופים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה בדצמבר האחרון.

נתניהו המשיך: "עבורנו זו טרגדיה, אבל עבור חמאס, הם דואגים שאזרחים יישארו באזורים האלה על ידי ירי לעברם אם הם ינסו לעזוב. אנחנו לא מבצעים הפצצות לא ממוקדות בעזה".

ראש הממשלה נתניהו איראן מלחמת חרבות ברזל קונגו חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד