ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
כל הציטוטים

השיחה הקשה בין הנגבי למשפחות החטופים: "יאללה, תקללי אותי"

משפחות חטופים יצאו בתחושות קשות מפגישה עם ראש המל"ל צחי הנגבי, וטענו כי הוא גער בהן. הנגבי הודה בפגישה: "ממשלת ישראל הזו לא תצליח להשלים את החזרת כל החטופים"

השיחה הקשה בין הנגבי למשפחות החטופים: "יאללה, תקללי אותי"
צחי הנגבי צילום: אבשלום ששוני/פלאש90

משפחות חטופים יצאו מפגישה שהתקיימה היום עם ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי בתחושות קשות מאוד. המשפחות סיפרו שהנגבי גער בהן והעליב אותן - כך לפי דיווח "חדשות 12". 

הנגבי אמר במהלך הפגישה דברים חריגים למשפחות: "את שלב א' של העסקה, החלק ההומניטרי, נצליח להשיג בתוך כמה חודשים קצרים. זה לא ייקח חודשים ארוכים ולא שנים". 

"אם החטופים לא יחזרו בתוך כמה שבועות או חודשים בודדים - אין לנו תוכנית מגירה. נמשיך להילחם בעזה ובצפון, ורק אז נשב להערכת מצב", הוסיף הנגבי. אחד המשתתפים השיב: "אז אנחנו אבודים". ראש המל"ל הגיב "נכון".

עוד אמר הנגבי בשיחה: "לא מאמין שהממשלה הזו תצליח להשלים את העסקה כולה. הממשלה הזו לא תקבל החלטה על הפסקת המלחמה עבור החזרת כל החטופים. חייבים להמשיך להילחם כדי שלא יהיה עוד 7 באוקטובר באוקטובר 2027".

אחת המשתתפות אמרה: "במהלך מלחמה לא מקבלים כסף כדי לבנות בריכה". הנגבי השיב: "רה"מ יכול לבנות גם 10 בריכות עם הכסף שלו. אלו דברים מתועבים. אין מה להגיד את זה בשיחות. אין לך מקום לשנוא ולכאוב ככה".

אחת המשתתפות הגיבה: "יש לי את כל המקום לכאוב ולשנוא, כי אני הייתי 15 שעות בממ"ד, ברחתי ממחבלים ודרכתי על גופות ואתה לא". הנגבי ענה: "טוב, אז יאללה, תקללי אותי". ובתגובה היא יצאה בבכי.

מהנגבי נמסר בתגובה לידיעה: "ראש המל"ל נפגש עם כל משפחה של חטופים המבקשת להיפגש עימו מתחילת המלחמה. ראש המל"ל אינו מקליט שיחות אלה ואינו מפרסם את תוכנן ברבים. זו הדרך הראויה לקיים דיאלוג פתוח וכן בין הדרג המדיני למשפחות הכואבות. לא אסטה ממסורת זו גם בעקבות הפגישה היום. ישראל מחויבת להביא לשחרור כל החטופים, וכך נעשה".

צחי הנגבי מלחמת חרבות ברזל חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד