ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
נפל בצפון הרצועה

ידידיה הי"ד הובא למנוחות: "היינו אמורים להיות עכשיו באירוסין"

סמ"ר ידידיה אזוגי הי"ד, בן הישוב רבבה שנפל בקרבות בצפון רצועת עזה, הובא למנוחות. אחיו ינון ספד לו: "איך אני יכול להספיד אדם גדול כמוך? תשמור עלינו מלמעלה"

ידידיה הי"ד הובא למנוחות: "היינו אמורים להיות עכשיו באירוסין"
לוויתו של סמ"ר ידידיה אזוגי הי"ד צילום: באדיבות המצלם

המונים ליוו הערב (חמישי) למנוחת עולמים את סמ"ר ידידיה אזוגי הי"ד בן ה-21, בן הישוב רבבה שנפל בצפון רצועה עזה. ידידיה הי"ד נטמן בחלקה הצבאית בבית העלמין ביקיר שבשומרון. אזוגי, סמל מחלקה בגדוד 101 של הצנחנים, הותיר אחריו הורים, ו-5 אחים.

שירה, אחותו של ידידיה, נשאה דברי הספד ותיארה את הזיכרונות המשותפים: "בחיים שלי לא חשבתי שזה מה שאני אעשה היום. היית אמור להיות פה היום, היינו אמורים להיות עכשיו באירוסין, אבל ה' החליט אחרת. לפני שהלכת אמרת לי ליום הולדת: "שירה, אני מברך אותך שבחיים לא תבכי, שתמיד תצחקי ולא משנה מה קורה את לא בוכה הבנת?" בגלל זה אני משתדלת כמה שפחות לבכות". 

"אני אוהבת אותך כל כך ומתגעגעת לחבק אותך. גם כשאתה לא פה, אתה תמיד בלב שלי. שיהיה לך לילה טוב תשמור עלינו, תצחק איתנו. גם כשאתה לא פה אתה תמיד בלב שלי. תודה על כל המתנות שהבאת לי ועל כל הדברים שעשית בשבילי, על שהיית האח הכי טוב בעולם. על זה שפשוט היית אח 'וואו'". 

באדיבות המשפחה ידידיה אזוגי הי"דצילום: באדיבות המשפחה

אחיו ינון אמר מעל קברו: "אחי הגדול מכולם, האדם שלעולם לא מדבר על עצמו, אבל השאר מדברים עליו, האדם שעושה הכי הרבה, אבל באמת הכי הרבה, והכל בשקט, האדם שטובת האחר היא בראש סדר העדיפויות שלו, האדם שעצם הנוכחות שלו בחדר, ממלאת את החדר גם בלי שיוציא מילה מהפה, איך אפשר לדבר עליך בלשון עבר, איך? איך אני יכול להספיד אדם גדול כמוך? אחי הגדול, הייתי מתייעץ אתך והייתי שואל אותך, ומהעצות שלך היו יוצאים לי הדברים הכי טובים שיש. גם ברגעיך האחרונים עסקת בנתינה. בפינוי פצועים. תמיד אמרת לי שמי שיגיע אליך לפינוי יהיה רק פצוע ולא מת. אבל למה רק לדאוג לאחרים? למה לעצמך לא דאגת? למה? תמיד אמרת לי: ינון מה יקרה? אבל הנה דידי זה קרה! איך אפשר לקום? דידי שלי, אני אוהב אותך אהבת נפש, תמיד הערכתי אותך".  

אמונה אחותו של ידידיה אמרה כי: "היית מיוחד אין כמוך אני לא מאמינה שאני צריכה לכתוב לך דברי פרידה. אני לא מאמינה שאני צריכה לסכם 17 שנה איתך בכמה משפטים שיסבירו איזה אדם איבדנו אתה החזק הגיבור כבר לא תהיה איתנו כבר לא נחכה לך שתחזור לא נכין לך את העוגיות שאתה אוהב. אני לא מאמינה. לא היית כועס דידי, תלמד את עם ישראל איך לא לכעוס. תלמד אותנו להיות מאוחדים. אני לא רוצה את זה שנפלת לחינם שכולם ישמעו וידעו מי היית, שמשהו ישתנה בעם".

אמו דליה ספדה לו: "אמרת לי אתמול בצהריים כשדיברתי איתך: "חלק יצאו, אני יוצא בערב, אמרתי לך: "למה לא יצאת כבר? יש לנו מחר אירוסים" אמרת לי: "אני יוצא בערב". שעה וחצי הפרידו בין היציאה הזאת לחגיגת אירוסין שהייתה צריכה להיות היום. בין האירוסין של תהילה ואביאל והלוויה שלך". 

חלל צה"ל ידידיה אזוגי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד