ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
פגישה משולשת

דיווח: ביידן איים על נשיא מצרים ואילץ אותו לאשר כניסת משאיות

הממשל האמריקאי רואה במצרים חלק מכל תוכנית שלאחר המלחמה לייצוב ושיקום עזה. משלחת של גורמי ביטחון ישראלים צפויה לנסוע לקהיר

דיווח: ביידן איים על נשיא מצרים ואילץ אותו לאשר כניסת משאיות
ציר פילדלפי צילום: שאטרסטוק

הבית הלבן מתכנן פגישה משולשת בין בכירים אמריקאים, מצרים וישראלים בקהיר בשבוע הבא כדי לדון בפתיחה מחדש של מעבר רפיח ובתוכנית לאבטחת הגבול בין מצרים לעזה, כך אמרו גורמים אמריקאים וישראלים לאתר 'אקסיוס'.

התוכנית לפתיחה מחדש של המעבר, מניעת הברחת נשק לרצועה ממצרים ושמירה על השלום בין ישראל למצרים הם בראש סדר העדיפויות של ממשל ביידן.

הממשל גם רואה במצרים חלק מכל תוכנית שלאחר המלחמה לייצוב ושיקום עזה. הנסיעה סוכמה במהלך שיחת טלפון ביום שישי שעבר בין ביידן לנשיא מצרים א-סיסי.

במהלך השיחה הסכים סיסי לבקשתו של ביידן לחדש את זרימת משאיות הסיוע לעזה דרך ישראל, לאחר שהמשלוחים הופסקו לפני שבועיים במחאה על השתלטות ישראל על הצד הפלסטיני של מעבר רפיח.

גורם אמריקאי אמר כי ביידן אמר לסיסי שאם משלוח משאיות הסיוע לא יחודש, ארה"ב תבקר בפומבי את מצרים על כך.

גורמים ישראלים ואמריקאים אמרו שגם משלחת של גורמי ביטחון ישראלים צפויה לנסוע לקהיר.

גורמים אמריקנים אמרו כי נושא מרכזי בשיחות יהיה תוכנית לפתוח מחדש את מעבר רפיח ללא נוכחות צבאית ישראלית בצד הפלסטיני של המעבר.

ישראל הציגה למצרים תוכנית לפתיחת המעבר מחדש במעורבות של האו"ם ונציגים פלסטינים מעזה שאינם קשורים לחמאס.

כחלק מהתוכנית האפשרית, צה"ל ייצא מחוץ למעבר ויאבטח אותו מבחוץ מפני התקפות חמאס.

ארה"ב גם רוצה לדון בתוכנית לבלימת הברחות נשק על ידי בניית מכשול תת-קרקעי נגד מנהרות בגבול בין מצרים לעזה. חומה דומה נבנתה בגבול ישראל-עזה והצליחה לחסום את רוב הניסיונות של חמאס לחפור מנהרות.

חומה דומה נבנתה בגבול ישראל-עזה והצליחה לחסום את רוב הניסיונות של חמאס לחפור מנהרות.

כזכור כוחות צה"ל השתלטו בימים האחרונים על כ-90% מ"ציר פילדלפי" בגבול בין עזה למצרים, איתרו 20 מנהרות העוברות תחתיו והודיעו על כך לצבא המצרי, כך אמר גורם בצה"ל בתדרוך עם עיתונאים ביום רביעי.

ארה"ב רוצה לדון עם מצרים על האפשרות להקים כוח שיהיה אחראי על הביטחון בעזה ביום שאחרי המלחמה, ארה"ב הייתה רוצה שמצרים תיקח תפקיד מרכזי בכוח המאבטח יחד עם מדינות ערביות אחרות.

מצרים ממשל ביידן מלחמת חרבות ברזל מעבר רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד