ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"הטרור מרים ראש"

צה"ל הודיע כי יחלק נשקים ארוכים ביישובי יו"ש

בוועדה לענייני יו"ש של ח"כ צבי סוכות, צה"ל הודיע כי יפתח בסבב נוסף של חלוקת נשקים ארוכים ביישובים, זאת בעקבות העלייה בטרור בתקופה האחרונה וצמצום כוחות הג"מר

צה"ל הודיע כי יחלק נשקים ארוכים ביישובי יו"ש
חה"כ צבי סוכות בוועדה צילום: באדיבות המצלם

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי יגדיל באופן משמעותי את כמות הנשקים שיוקצו ליישובי יו"ש, זאת בעקבות העלייה בטרור בתקופה האחרונה וצמצום כוחות הג"מר.

את ההודעה הדרמטית מסר נציג פיקוד מרכז בעיצומו של דיון בוועדת משנה לענייני יו"ש בראשות ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית). 

ח"כ סוכות יזם את הדיון החשוב בעקבות העלייה בטרור ביו"ש לצד החלטת הצבא לצמצם את כוחות ההגנה המרחבית ביישובים. 

כאמור, אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס אישר לחלק לתושבים ביישובי יו"ש, גם לתושבים שאינם חברי כיתת כוננות, נשקים ארוכים למען חיזוק הביטחון. חלוקת הנשקים תתבצע על פי עמידה בקריטריונים, ותרוכז דרך הרבש"צים והחטיבות המרחביות ביו"ש. 

יו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש בוועדת החוץ והביטחון ח"כ צבי סוכות מסר: "הטרור מרים ראש ואנחנו נעשה הכל כדי להמשיך לחיות ביהודה ושומרון ובכל מקום בארץ שלנו בביטחון ובשלווה. ההחלטה לחלק עוד נשקים ביישובי יו"ש היא משמעותית ותחזק את תחושת הביטחון. אני קורא לתושבי היישובים שרוצים לקחת חלק בהגנה על מקום מגוריהם להגיש לרבש"צים בקשה לנשיאת נשק, על מנת להוסיף עוד כוח תגובה משמעותי".

קצין הג"מר של פיקוד מרכז אליצור טרבלסי אמר בדיון: "יש אלפי נשקים לא רק אצל חיילים. אזרח שרוצה נשק צריך לקבל אישור, זה עובד ויש אלפים. התהליך הוא שאותו תושב מגיש את הבקשה לרבש"ץ והוא מגיש את זה לחטיבה, זה ייכנס למערכת שלנו ואז מקבלים תשובה".

ח"כ אוהד טל מסר: "בשבוע הראשון למלחמה שאלתי את נציגי צה"ל האם  צעדות החמושים בערי יו"ש יסוכלו, הובטח לי שכן. עד לרגע זה לא ראיתי פעולת סיכול אחת. ייתרה מזאת, למרות אירועי הירי על ישובי קו התפר ואימוני כוחות פלסטיניים על תרחישי כיבוש ישובים אנחנו  לא רואים ביו"ש מעבר מתפיסת הגנה להתקפה ועוד שומעים על דילול כוחות. אני מבקש להבין למה מחכים? מה צריך לקרות כדי שסוף סוף נראה באמת שינוי מדיניות?".

ח"כ טלי גוטליב מסרה: "כפי שאמרתי שוב ושוב ביהודה ושומרון החמאס והג׳יאהד האיסלאמי עסוק באימון ארתילרי עצים ובהתחמשות. אם לא נתקוף ללא רחם את קיני הטרור עלולה להיפתח רעה על ישראל. מצופה כי אלוף הפיקוד יעשה שימוש בסמכותו ויהרוס וילאים בתים ורכוש כחלק מהרתעת אוייבינו. לצערי הקונספציה של צמרת צה״ל לא השתנתה במאום".

ח"כ לימור סון הר מלך מסרה: ״אין הלימה בין האיום שיש ביהודה ושומרון לבין הפעילות בשטח. ההגנה אינה מספקת, והיא לא השינוי שנדרש בעת פיקוח נפש. המעבר מהגנה להתקפה הוא זה שנדרש ונצרך.  המחבל שביצע אתמול את פיגוע הדריסה בו נרצחו שני חיילים קדושים הסגיר את עצמו לרשות הפלסטינית שם הוא יקבל קצבה גדולה, וכבוד גדול. זה ״הפרטנר״ רוצח וטרוריסט ואותו צריך להשמיד". 

היא הוסיפה: "הייתי רוצה להבין מהי מדיניות פתיחת המחסומים? מדוע הקונספציה שהתרסקה בעזה לפיה אם רק ניתן להם לעבוד בישראל הם לא יפנו לטרור קיימת עדיין ביו״ש? כיצד ייתכן שיש צעדות חמושים בשכם ג׳נין וטול כרם? טיל אחד על צעדה ותהלוכה של מחבלים חמושים תעשה את העבודה ותחסוך לנו הרבה סבל".

יו״ר סיעת הימין הממלכתי, ח״כ זאב אלקין אמר: "צה״ל היה פעיל וגייס הרבה כוחות בסמוך ל-7 באוקטובר. אך מאז באופן טבעי ישנה מגמה של ירידת המתח ושחיקה של הכוחות. בנוסף מתנהל תהליך מטריד, דווקא בתחילת הלחימה הפעולה בעזה יצרה הרתעה נגד החמאס. אבל כל יום שעובר בדשדוש בעזה מוריד את הרתעת החמאס וארגון הטרור מתחזק ומראה יותר תעוזה, גם ביו״ש. אני חושש שהמצב יסלים לאור זאת, יש קשר בין הזירות ואסור להכנס לשאננות.

אסתר הילמן יו"ר שומרים על הבית, שהשתתפה בדיון, מסרה: "רק אתמול יצא מחבל משכם, שעמד עם הרכב בעמדת בידוק, והחליט לרצוח חיילים יהודים. והבוקר הצטרפו למעגל משפחות השכול ההורים של סמר דייגו הרסאג' וסמ"ר אליה הלל. איך ולמה כבר הבוקר לא פיצצנו לו את הבית? תגובה מיידית תיצור הרתעה מיידית! אבל במקום זה הוא הסגיר את עצמו ושומרים עליו בכפר".

איילת לאש שהשתתפה בדיון מסרה: "אנחנו תושבי יו"ש דורשים ממערכת הביטחון לשנות דיסקט ולעבור מהגנה והתגוננות להתקפה נגד האויב. הם עסוקים יום וליל בהתחמשות והתכוננות לטבח הבא, וראינו ב7.10 מה הועילו כל מערכות ההגנה. הגיע הזמן להכנס לכפרים, להחריב בתי מחבלים, לתפוס שם עמדות, להרחיק את האויב מאיתנו ולא לעסוק רק בבריחה מאחורי גדרות ובטונאדות".

צבי סוכות ועדה יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד