ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
משבר הגיוס

היועמ"שית לבג"ץ: "החלטת הממשלה אינה חוקית"

היועמ"שית לבג"ץ: החלטת הממשלה שעורך דינה הפרטי בסוגיית הגיוס מייצג את כלל משרדי הממשלה ולא רק את הממשלה היא אינה חוקית. היועמ"שית טוענת כי החלטת הממשלה בעניין הייצוג הנפרד נמצאה לטעמה בלתי חוקית ודינה להתבטל

היועמ"שית לבג"ץ: "החלטת הממשלה אינה חוקית"
חרדים בלשכת הגיוס בירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

היועמ"שית גלי בהרב מיארה בתשובתה לבג"צ היום (חמישי) מודיעה כי החלטת הממשלה שעורך דינה הפרטי בסוגיית הגיוס, דורון טאובמן מייצג את כלל משרדי הממשלה ולא רק את הממשלה היא אינה חוקית.

לפני מספר שבועות העבירה הממשלה החלטה ולפיה עורך דינה הפרטי בסוגיית הגיוס מייצג את כלל משרד הממשלה לרבות משרד הביטחון והחינוך ולא רק את הממשלה. ההחלטה באה בעקבות הודעת היועמ"שית כי עורך הדין הפרטי מייצג רק את הממשלה ולא את משרדי הממשלה.

היום, לקראת דיון בעתירה המבקשת לפסול את החלטת הממשלה כותבת היועמ"שית כי הממשלה חותרת תחת מוסד היועצת המשפטית לממשלה כפרשנית מוסמכת של הדין עבור רשויות השלטון וכי עם מצב דברים זה אין להשלים.

היועמ"שית טוענת כי החלטת הממשלה בעניין הייצוג הנפרד נמצאה לטעמה בלתי חוקית ודינה להתבטל. שאם לא כן - "חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה תחדל מלהיות מחייבת או בעלת אפקטיביות בעולם המעשה".

עוד כתבה: "המשמעות הרחבה של תפיסת הממשלה היא סיכול אפשרותם של שומרי הסף לבצע את עבודתם, ולמעשה הרחקתם מהעשייה הממשלתית מקום שבו התגלעה מחלוקת, ודה פקטו מעבר לייעוץ משפטי במשרת אמון". "יש להפוך את הצו על תנאי שניתן בעניין - לצו מוחלט".

גלי בהרב מיארה חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד