ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
למרות שאין רוב

המחנה הממלכתי הגישה הצעת חוק לפיזור הכנסת | הליכוד: "מתנה לסינוואר"

סיעת המחנה הממלכתי הגישה הצעת חוק לפיזור הכנסת ה- 25. לפי שעה למחנה הממלכתי אין רוב להצעת החוק אך המהלך מעיד על המשך אי שביעות הרצון של המחנה הממלכתי מתפקוד הממשלה ועל הכוונה של המפלגה לפרוש

המחנה הממלכתי הגישה הצעת חוק לפיזור הכנסת | הליכוד: "מתנה לסינוואר"
כנס המחנה הממלכתי צילום: אלעד מלכה

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, ח"כ פנינה תמנו שטה, הגישה בצוהריים (חמישי) הצעת חוק לפיזור הכנסת ה- 25.

במפלגה הסבירו כי הצעת החוק הוגשה בהמשך למהלך שמוביל יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ להגיע לבחירות בהסכמה רחבה, עד לחודש אוקטובר, שנה לטבח.

גורמים במחנה הממלכתי אמרו שהסיבה להגשת החוק לפיזור הכנסת היא טכנית ואם לא היו מגישים את ההצעה עכשיו לא היתה אפשרות להעלות אותה בכנס הקיץ מאחר ולהצעת החוק הזו צריכים להמתין 45 יום. יש לציין כי הצעות מטעם מפלגות אחרות כבר מונחות על שולחן הכנסת.

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, פנינה תמנו שטה מסרה: "השבעה באוקטובר הוא אסון שמצריך מאיתנו לחזור ולקבל את אמון העם, להקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתוכל להוביל אותנו בבטחה מול האתגרים האדירים בביטחון, בכלכלה ובעיקר - בחברה הישראלית. הגשת הצעת החוק כעת, תאפשר לנו להעלות אותה עוד בכנס הנוכחי".

הליכוד בתגובה להצעה של המחנה הממלכתי: "בעיצומה של מלחמה ישראל זקוקה לאחדות ולא לפילוג. פירוק ממשלת האחדות הוא פרס לסינוואר, כניעה ללחצים הבינלאומיים ופגיעה אנושה במאמצים לשחרור חטופינו".

לפי שעה למחנה הממלכתי אין רוב להצעת החוק אך המהלך מעיד על המשך אי שביעות הרצון של המחנה הממלכתי מתפקוד הממשלה ועל הכוונה של המפלגה לפרוש.

כזכור, גנץ הציב לראש הממשלה נתניהו אולטימטום לקבלת ששה יעדים שהציב ובמידה והם לא יתקבלו המחנה הממלכתי תפרוש מהממשלה.

ששת היעדים של גנץ: השבת חטופינו, מיטוט חמאס ופירוז הרצועה, קביעת חלופה שלטונית, השבת תושבי הצפון עד ה-1.9, קידום נורמליזציה ואימוץ מתווה השירות הישראלי.

 
בני גנץ פיזור הכנסת המחנה הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד