כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
פרטנרים של חמאס

ספרי הלימוד של הרשות עושים דמוניזציה לישראל וליהודים

ספרי הלימוד של הרשות שנמצאים בשימוש בבתיה"ס של אונר"א עושים דה-לגיטימציה לקיומה של מדינת ישראל

ספרי הלימוד של הרשות עושים דמוניזציה לישראל וליהודים
הפגנת פלסטינים בגבול עזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

ספרי הלימוד שמוציאה הרשות הפלסטינית הם ספרי חובה בכל שטחי יהודה, שומרון, חבל עזה ומזרח ירושלים. בבתיה”ס שמלמדים לפי תוכנית הלימודים הפלסטינית – בבתיה"ס הממשלתיים, של אונר"א והפרטיים למיניהם לומדים אותו הדבר.

הספרים שנבדקו הם האחרונים עד כה ונלמדים בשנת הלימודים הנוכחית. רובם יצאו לאור בשנת 2020. כמו כן נבדקו גם מדריכי המורים ששופכים אור מיוחד על האינדוקטרינציה של הרש”פ שמיושמת גם בבתיה”ס של אונר”א. אלה יצאו לאור ברובם ב-2018.

קיימים שלושה עיקרי יסוד בהתייחסות לסכסוך בספרים אלה:

דה-לגיטימיזציה של קיום מדינת ישראל ושל נוכחות תושביה היהודים בארץ, כולל הכחשת ההיסטוריה שלהם בארץ ושל עצם קיומם של המקומות הקדושים שלהם בה.

דמוניזציה של ישראל ושל היהודים, גם מבחינה דתית – עם השלכות רציניות על תדמיתם של היהודים בעיניהם של ילדים בני חברה מסורתית ברובם.

העדר קריאה לשלום עם ישראל. במקום זאת, ישנה קריאה למאבק אלים לשחרור כל הארץ, כולל שטחה של ישראל בגבולותיה משנת 1967. מאבק זה מקבל צביון דתי, כשהטרור מהווה חלק בלתי נפרד ממנו, עם המשמעות הנלווית של עידוד רצח יהודים.

להלן מבחר דוגמאות בשלושה תחומים אלה שנלקחו מספרי הלימוד וממדריכי המורים שבשימוש מערכת החינוך של אונר”א (כיתות א’-י’ בלבד), כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

ספרי הלימוד שבשימוש אונר"א אינם מציינים את מדינת ישראל על גבי המפה. מבחינתם – כל הארץ היא פלסטין הערבית אשר מחליפה את ישראל כמדינה ריבונית באזור: "פלסטין היא ערבית ומוסלמית".

בהמשך השיעור מובאת מפה בכותרת "מפת המולדת הערבית" ובתוכה כל הארץ בצבע אדום ולצידה השם "פלסטין". מעל לשם מצויר הדגל הפלסטיני.

בדוגמה נוספת מובאת מפה בכותרת "מפה מדינית של המולדת הערבית" שבה מחולקות המדינות הערביות לאגף האסייתי (בוורוד) ולאגף האפריקני (בצהוב). במפה מופיעה כל הארץ בצבע הוורוד ולצידה השם "פלסטין". ישראל אינה מופיעה על המפה הזאת.

מכון מאיר עמיתהמפה ללא איזכור ישראלצילום: מכון מאיר עמית

דוגמה נוספת: במפה בכותרת "מפת פלסטין והלבנט" מופיעה פלסטין כמדינה במקום ישראל לצד לבנון, סוריה וירדן.

בנוסף הבלטת שייכותה של כל הארץ לפלסטינים לבדם מופיעה במטלה לתלמיד:

"אצבע את מפת מולדתי בצבעי הדגל הפלסטיני" נכתב בספר הלימוד. מתחת מופיעה מפת הארץ כולה כשעליה קווים צבעוניים המסמנים לתלמיד את קווי התיחום של הצבעים שעליו לצבוע.

ובצורה מפורשת יותר נכתב: "על התלמיד להיות בקי בשיעורים ובלקחים הנלמדים, כגון: כל טפח של פלסטין הוא שלנו".

כמו כן אין בספרי הלימוד שבשימוש אונר"א הכרה בקשר ההיסטורי של היהודים לארץ. הם מוצגים כמזייפים קשר כזה:

"הכובש בנה לעצמו ישות מלאכותית השואבת את זהותה ואת הלגיטימיות לקיומה מסיפורי מעשיות, אגדות וחזיונות שווא וניסה בשיטות ודרכים שונות ליצור עדויות חומריות חיות לאגדות אלה, או הוכחות ארכיאולוגיות אדריכליות שיאשרו את נכונותן ואמיתותן, אך לשווא".

נוסף על הכחשת ההיסטוריה היהודית בארץ מוכחש גם קיומם של מקומות קדושים ליהודים בארץ, ובראשם הכותל המערבי (ושימו לב לחיתוך התמונה באופן המסתיר את היהודים שמתפללים שם).

צילום מסךהכותל מוצג ללא מתפללים יהודיםצילום: צילום מסך

לפי ספרי הלימוד של הרש"פ שבשימוש אונר"א אין ליהודים כל זכויות בארץ, אלא רק שאיפות חמדניות. על המורה להזכיר לתלמיד לחשוב על כך: "על התלמיד למצוא לעצמו פנאי לחשיבה על הסכנות שבשאיפות החמדניות של היהודים לגבי פלסטין".

במכון מאיר עמית מציינים כי אין בספרי הלימוד שבשימוש אונר"א כל מידע חיובי על ישראל והיהודים. הם כולם מוצגים בדמות הרוע המוחלט. במהלך מחקרי ספרי הלימוד של הרש"פ נמצאו בהם למעלה מארבעים האשמות בתחומים שונים, החל מגזילת הארץ, טבח תושביה ורצח ילדים וכלה בגרימת מקרי סרטן בחברון כתוצאה מפעילות הכור הגרעיני בדימונה.

סיכום:

ספרי הלימוד של הרשות הפלסטינית שנמצאים בשימוש בבתיה"ס של אונר"א עושים דה-לגיטימציה לקיומה של מדינת ישראל – מדינה חברה באו"ם – ולעצם נוכחותם בארץ של שבעת מיליוני אזרחיה היהודים, תוך הכחשת ההיסטוריה שלהם בארץ והכחשת קיומם של מקומות קדושים להם בה.

ספרי הלימוד שבשימוש אונר"א עושים דמוניזציה הן לישראל והן ליהודים עד לכדי אנטישמיות גלויה.

ספרים אלה אינם מטיפים כלל לפתרון של שלום לסכסוך הישראלי-פלסטיני. במקום זאת הם קוראים למאבק אלים לשחרור שמוקנה לו אופי דתי, שאינו מוגבל בקווי 1967, ושבו ממלא הטרור תפקיד מרכזי. כסוכנות של האו"ם, אונר"א מחויבת לניטרליות ולשלום, אבל השימוש שלה בספרי לימוד כאלה סותר לחלוטין מחויבות זו והופך את אונר"א לשותף מלא לאינדוקטרינציה האנטישמית והמלחמתית של הרש"פ, עד כדי רצחנות.

יתירה מזו, אונר"א מועלת במחויבותה המקודשת לשלומם וטובתם של הילדים ובני הנוער הפלסטינים שתחת חסותה בכך שהיא מכינה אותם למלחמה נגד ישראל.

סוג זה של "חינוך" חייב להיפסק ומצופה מהמדינות התורמות לאונר"א שתפעלנה בעניין זה. 

הרשות הפלסטינית הסתה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד