ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
הנשיא תחת לחץ

הצבא המצרי לחייליו בגבול - להשיב אש אם יורים לעברם

מאז החלה ישראל לפרוס כוחות לאורך הגבול עם מצרים, צבא מצרים הורה לחיילים בגבול להשיב אש אם יירו עליהם. מצרים הזהירה את ישראל כי לא תהסס להגיב צבאית "אם ביטחוננו יהיה מאוים"

הצבא המצרי לחייליו בגבול - להשיב אש אם יורים לעברם
עקורים בציר פילדלפי צילום: שאטרסטוק

הפעילות ברפיח גורמת ללחץ על נשיא מצרים, אל סיסי, שמחויב להגיב כדי לא להראות כמשת"פ של ישראל.

מאז שישראל החלה לפרוס כוחות ברפיח לאורך הגבול הדרומי של עזה בשבועות האחרונים, הצבא המצרי נתן הנחיות לחיילים בגבול להשיב אש אם יורים עליהם, כך אמרו גורמים מצריים. מצרים הזהירה את ישראל כי היא לא תהסס להגיב צבאית "אם ביטחונינו יהיה מאוים". 

חיילים ישראלים נמצאים במרחק של כמה מאות מטרים בלבד מחיילים מצרים המחזיקים בעמדות בצד השני של עזה. ביום שני, החששות הללו התממשו כאשר אירוע ירי בגבול הסתיים במותם של חיילים מצריים.

המלחמה גם פגעה בכלכלה של מצרים, כאשר ההכנסות מתעלת סואץ צנחו עקב צמצום התנועה בגין התקפות המורדים התימנים על נתיבי המים. לאחרונה הודיעה הממשלה על עלייה במחירי הלחם המסובסד ופיחות במטבע שלה, צעדים שפגעו קשה במעמד הפועלים ובמצרים העניים.

גורמים מצריים אומרים כי נוכחותם של כוחות ישראליים באזור לאורך הגבול עם מצרים מפרה את תנאי הסכם השלום מ-1979, המציב מגבלות על מספר החיילים ששתי המדינות יכולות לפרוס ליד הגבול המשותף שלהן. האמנה אוסרת על ישראל לפרוס טנקים, ארטילריה ונ"מ לאורך הגבול עם מצרים.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי בכירי הצבא המצרי מודאגים במיוחד בשבועות האחרונים מנוכחותם של כוחות צה"ל בקרבת חיילים מצריים, שלעתים קרובות עברו רק הכשרה מוגבלת לאורך הגבול. הצבא המצרי החל להחליף חיילים בגבול מדי כמה ימים כדי להימנע מתרחיש שבו חיילים מצרים יפתחו באש לעבר הכוחות הישראליים.

 
מלחמת חרבות ברזל מצרים רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד