ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
כתב אישום

כך הצליח בעל החברה בענף הבנייה להתחמק מתשלום מס

בעל חברה נאשם בניכוי מס של 6 מיליון ש"ח תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות שהוצאו על שם 10 חברות שונות וכללו עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-40 מיליון ש"ח

כך הצליח בעל החברה בענף הבנייה להתחמק מתשלום מס
אילוסטרציה צילום: pixabay

רשות המסים הגישה כתב אישום נגד בעל חברה בענף הבנייה, במסגרתו יוחסו לו עבירות בגין ניכוי  159 חשבוניות פיקטיביות, מבלי שבוצעו העסקאות בגינן הוצאו החשבוניות כל זאת על מנת להקטין את תשלומי המע"מ ולהתחמק מתשלום המס בו הייתה חייבת החברה שבבעלותו.

באמצעות החשבוניות הפיקטיביות שהוצאו על שם 10 חברות שונות וכללו עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-40 מיליון ש"ח, קיזז הנאשם מס תשומות בסכום כולל של כ-6 מיליון ש"ח.

הנאשם הוא מוחמד עבד אלחי, תושב טירה ובעליה של חברת "ע. מ. רויאל הנדסה ובנייה". על פי כתב האישום הוא ביצע לכאורה את העבירות בשנים 2020 – 2021. בינואר האחרון, הורשע הנאשם בכתב אישום אחר, במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפצת חשבוניות פיקטיביות וקיזוז מע"מ ללא חשבוניות בשנים 2017 - 2019.

במסגרת אותו הסדר הטיעון התחייב הנאשם להחזיר לקופת המדינה סכום של כ-3 מיליון ש"ח ובתמורה תטען המדינה לעונש של שנתיים מאסר בפועל. גזר הדין בתיק זה טרם התקבל.  

כתב האישום הנוכחי הוגש לבית משפט השלום בפתח תקוה, על ידי עו"ד בלה פרנק-דילר מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים. כתב האישום הוגש בעקבות חקירה של חקירות מכס ומע"מ ירושלים.

עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד