ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
קצין ואב שכול

"מדינת ישראל במלחמה דה פקטו כמעט 76 שנים"

בצל 'הותר לפרסום' נוסף: תא"ל (מיל') דדי שמחי על המשך המערכה בעזה: "במלחמה יש גם מחירים כבדים"

"מדינת ישראל במלחמה דה פקטו כמעט 76 שנים"
לוחמי נצח יהודה בעזה צילום: דובר צה"ל

ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי אמר בריאיון כי המלחמה תימשך לפחות עוד שבעה חודשים. תא"ל (מיל') דדי שמחי, לשעבר נציב כבאות והצלה וקצין אגם באוגדת עזה, שבנו הלוחם גיא שמחי נהרג בקרב בקיבוץ רעים, דן בכך ב־103fm עם ניסים משעל וליאת רון והביע את דעתו בנושא המורכב.

"בעזה נוצרה דינמיקה של מלחמת גרילה שמזנבים בכוחות צה"ל, והחיילים משלמים את המחיר", טען משעל בפתח השיחה, ושמחי טען מנגד: "אני מבין שבעזה יש מלחמה, ובמלחמה יש קרבות ויש גם יריב. סך הכול אני חושב שצה"ל והלוחמים שלנו עובדים יפה מאוד שם. במלחמה יש גם מחירים כבדים, אבל יש גם הישגים. סך הכול ככה צריך להסתכל על כל הנושא הזה".

באשר לאמירתו של ראש המל"ל אתמול (רביעי) כי המלחמה תימשך עוד לפחות מספר חודשים, אמר: "ראש המל"ל צודק, מדינת ישראל במלחמה בעצם גם דה פקטו כמעט 76 שנים. אנחנו במלחמה אחת ארוכה על הקיום. היינו גם במלחמה 25 שנים כשירו על עוטף עזה, חלק לא ראו בזה מלחמה. ביו"ש אנחנו במלחמה עשרות שנים. הינה עכשיו גם מתחילה מלחמה קטנה גם באזור בת חפר. העמידה עם הסטופר וכל דקה לראות מה קורה, לדעתי זה לא נכון. כאחד ששילם את המחיר, זה או שאתה משלם את המחירים עכשיו או שאתה דוחה את תשלום המחירים. וכמו בדחייה רגילה אתה משלם אחרי זה בריבית דריבית".

"אני חושב שלשמחתי בתקופה האחרונה צה"ל מתחיל להביא הישגים מרשימים. ראינו את רפיח - לפני פחות מחודש כולם אמרו 'מה יהיה?', והינה, נכנסנו לרפיח, כמעט כל פילדלפי בידינו, גילינו מה שידענו - שיש שם מנהרות שמספקות את התחמושת לארגון הרצחני הזה. צריך אורך רוח, נחישות, סבלנות, ועם העוז והגבורה של הבנים שלנו נגיע למצב יותר טוב. אחרי זה נפנה להסכמים", הדגיש.

עוד התייחס תא"ל (מיל') שמחי לסוגיית המינויים בדרג הצבאי והבהיר: "אין ספק שצריך לדבר על המאמר הזה, צריך לזכור שהפיקוד הצה"לי התחיל את התמרון היבשתי בעודף של 1,200 הרוגים. שיש לך כזו משקולת על הצוואר, זה נושא מאוד מורכב. האם להחליף את הפיקוד ממש בתחילת הקרב? אני חושב שאחרי שמונה חודשים אם אפשר למנות ראש אמ"ן ולסכם מפקדי אוגדות, אפשר - ולהמשיך קדימה".

"לא הייתי עושה את זה בימים הקרובים, כי סך הכול המאמץ עכשיו ברפיח מתקדם יפה. אבל אחרי זה? כן. סך הכול, אין ספק, כולנו אנשים, לכולנו יש משקולות כאלה ואחרות על הצוואר", סיכם.

דדי שמחי עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד