ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
המאמץ הבינ"ל

תערוכה של השבעה באוקטובר הוצגה בלמעלה מ-40 ערים בעולם

מיה שם ששוחררה משבי חמאס והיא חלק מהתערוכה: "זה הסיפור שלי ומצמרר לראות את זה מהצד. צריך לשחרר את כולם עכשיו". אפרת דובדבני מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "התערוכה הזו היא קריטית כדי שכל העולם ישמע ויבין מה קרה פה"

תערוכה של השבעה באוקטובר הוצגה בלמעלה מ-40 ערים בעולם
תערוכת התמונות צילום: זיו קורן

הצלם זיו קורן מתעד כבר לאורך שנים אירועים היסטוריים ונושאים הומניטריים בישראל ובעולם, אך שום דבר לא הכין גם אותו למאורעות ה-7 באוקטובר 2023. למעשה, הוא היה מהראשונים אשר תיעדו את אותו היום, תחת אש. 

מאז אותו היום כל פועלו של זיו מוקדש לחזית הדרומית, ועבודותיו מספקות תיעוד מטלטל, ייחודי וראשוני מהקיבוצים, היישובים וערי עוטף עזה, בתוך הרצועה לצד חיילי צה"ל בשדה הקרב, וליווי צמוד ומרגש של משפחות החטופים והפצועים בבתי החולים.

התערוכה שִׁבְעָה בְּאוֹקְטוֹבֶּר אשר הוצגה בלמעלה מ- 40 ערים במדינות שונות ברחבי העולם, מוצגת לראשונה בארץ במרכז פרס לשלום ולחדשנות, ומספקת תיעוד מטלטל, מקיף וראשוני ממאורעות אותה שבת ועד היום, וכוללת תמונות פרינט ומיצגים דיגיטליים.

כמו כן יצא לאור ספר מיוחד המאגד את צילומיו של זיו, ובו התמונות והסיפור העומד מאחוריהן, והקדשות מרגשות של דמויות מרכזיות מהתקופה האחרונה, לרבות פדויי שבי, משפחות חטופים, ניצולי מסיבת הנובה וכדומה.

זיו קורן: "ב 7 באוקטובר התרחשו בישובי העוטף סיפורי האימה וסיפורי הגבורה הכי קיצוניים מאז קום המדינה, היה לי ברור שמדובר באירוע הסטורי שמצריך תיעוד לא רק לטובת העיתון של מחר אלה להשאיר פה מסמך לדורות הבאים, זאת חובתי המקצועית והמוסרית".

אפרת דובדבני מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "תערוכת "שבעה באוקטובר" של זיו קורן מנציחה באופן מצמרר את שעבר על החברה הישראלית מאז השבעה באוקטובר. מנקודת מבטו הייחודית, ולעיתים תחת אש, מביא זיו את הסיפור המלא של כל מאורעות התקופה. זוהי שליחות עליונה עבורנו לקיים תערוכה מטלטלת זו במרכז פרס לשלום ולחדשנות כדי שאירועי אותו יום לא ישכחו לעולם. התערוכה הזו היא קריטית כדי שכל העולם ישמע ויבין מה קרה פה".

התערוכה פתוחה לקהל הרחב בהזמנת כרטיסים מראש באתר מרכז פרס לשלום.

מרכז פרס לשלום חמאס מלחמת חרבות ברזל זיו קורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד