ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
תתמד ביוקר המחייה

משלחת רשמית של ה-OECD תסקור את המצב הכלכלי בישראל

אחת לשנתיים, עוברת כל אחת מהמדינות החברות בארגון ה-OECD סקירה כלכלית מעמיקה. השבוע קיים הארגון את הסקירה הרשמית בישראל

משלחת רשמית של ה-OECD תסקור את המצב הכלכלי בישראל
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

משלחת רשמית של ה-OECD תסקור את מצבה הכלכלי של מדינת ישראל. הסקירה נכתבת על ידי מחלקה ייעודית בארגון המתמקדת ועוקבת אחר השינויים בכלכלה ובמדיניות המדינה הנסקרת (גם כלכלות מרכזיות ומדינות מצטרפות עוברות סקירה).

מטרתה היא לספק ניתוח מעמיק של התפתחויות כלכליות במדינה, אתגרים כלכליים והמלצות למדיניות עתידית שתסייע בהתמודדות עם אתגרים אלו. הסקירה האחרונה על ישראל פורסמה בשנת 2023 ובימים אלו נכתבת הסקירה לשנת 2025. הדו"ח צפוי להתפרסם בעוד כ-9 חודשים.

מנהל מינהל סחר חוץ מר רועי פישר: "גם בימים אלו אנחנו מחויבים לקידום תהליכים לפיתוח הכלכלה הישראלית. משלחת מומחים מטעם ארגון הOECD הגיעה לבחון את כלכלת ישראל. אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הפעולה עם הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ומעריכים את דעתם אודות כלכלת ישראל כסוקר חיצוני. הדוחות נלמדים לעומקם ואנו משתדלים להפיק וליישם את ההמלצות, במידת האפשר, לטובת כלכלת ישראל ושיפור התנאים עבור החברות הישראליות וכלל אזרחי המדינה כאחד". 

בדוח הקודם שפרסם הארגון אודות כלכלת ישראל באפריל 2023, צוין כי כלכלת ישראל נהנית מאיתנות ושיעורי צמיחה חיוביים, אך עליה ליישם מדיניות מוניטרית הדוקה על מנת לרסן את עליית האינפלציה. 

בדוח הדו שנתי הנוכחי, המשלחת שמה דגש על בחינת יוקר המחייה בישראל. הבחינה מתבצעת על רקע עלייתה של ישראל למקום הראשון בדוח יוקר המחייה של ה-OECD לשנת 2022, לפיו רמת המחירים בישראל גבוהה ב-38% מממוצע הארגון. 

oecd כלכלה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד