י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בריאות זה הכול

מעמד היסטורי לראשונה ברכסים – למען שמירה על בריאות התושבים

כל רבני היישוב מכל העדות והחוגים, התאספו יחד לחתימה על 'קול קורא' המזמין את תושבי רכסים לבצע בדיקות מקדימות מצילות חיים בהתאם להמלצות משרד הבריאות • מי שהוביל את הפעילות החשובה הם מנהלת מרחב קריית אתא רכסים במכבי גב' רבקה סמגה, וסגנה ומנהל מרפאות מכבי ברכסים ר' אליעזר רוזנברג, שפעל לכנס ולהחתים את כל רבני היישוב

מעמד היסטורי לראשונה ברכסים – למען שמירה על בריאות התושבים
מעמד היסטורי ברכסים צילום: מכבי

מעמד היסטורי התקיים ברכסים עת נאספו רבני היישוב מכל העדות והחוגים לחתום על קול קורא מיוחד המבטא את חשיבות ביצוע בדיקות לגילוי מוקדם של מחלות שונות ח"ו, לטובת שמירה על בריאות התושבים.

נוסח ה'קול קורא': "את אחינו אנחנו מבקשים, להקדים רפואה למכה. מצווים ועומדים אנו להישמר מאוד לנפשותינו. כשאזהרה זו נוהגת בכל מקום ובכל זמן וחייבים בה אנשים ונשים, זקנים וצעירים כאחד.

כוונתנו בזה היא לשמירה על בריאות הגוף והנפש, אם בהקפדה מלאה על רצף טיפולים ולקיחת התרופות, ואם בתחום הבדיקות הקבועות והתקופתיות שיש בהן משום הצלת חיים של ממש בהקדמת רפואה למכה, להציל ככל שניתן מפגען הרע של מחלות כרוניות ומסוכנות ובעיקר לגבי טיפולים רפואיים שגרתיים, כמו לחץ דם גבוה, סכרת וכיוצא בזה, שיש שמזניחים הן את בדיקות הגילוי והן את הטיפול בהם לאזנם כראוי.

וכמה נאמנו הם דברי מרן החזון איש זצ"ל באגרותיו: "הנני חושב את ההשתדלות הטבעית, במה שנוגע לבריאות, למצוה וחובה, וכאחת החובות להשלמת צורת האדם... ולמלא אחר פקודת הרופאים במה שמוצאים לצורך הרפואה... הדקדוק על אמצעי הבריאות, היא עבודה אהובה לפניו יתברך".

נתחזק כולנו באמונה ובטחון ברופא כל בשר ומפליא לעשות, מתוך שמחה וטוב לבב, ובזה נזכה כולנו יחד לרפואה שלימה מכל נגע ומחלה ולברכה והצלחה בכל מעשי ידינו, אמן".

על הקול קורא המיוחד חתמו כאמור רבני היישוב מכל העדות והחוגים, הרבנים הגאונים שליט"א: (השמות לפי סדר הא'-ב') רבי יהושע אבא שאול, רבי דוד אלחרר, רבי יואב אליצור, רבי יוחאי אשכול, רבי יוסף ברנדייס, רבי חיים בנימין גדליהו, רבי מנחם דוד, רבי אברהם מרדכי דוידוביץ, רבי חיים יעקב וינטרוב, רבי יעקב מאיר זוננפלד, רבי אילן זפרני, רבי אריה חייק, רבי מרדכי חייקין, רבי ציון חכם, רבי אשר יונגרייז, רבי משה יעקובי, רבי נחום צבי לובאן, רבי אברהם לוגסי, רבי מאיר פדידה, רבי שמעון דניאל פופוביץ, רבי נח קניאל, רבי יצחק קפש, רבי דוד שטרן, רבי יצחק שכטר, רבי יעקב שמואלי, רבי אלעזר שרעבי, רבי משה תנעמי.

מי שהובילו את הפעילות החשובה הם מנהלת מרחב קריית אתא רכסים במכבי גב' רבקה סמגה וסגנה ומנהל מרפאות מכבי ברכסים ר' אליעזר רוזנברג, יחד עם מובילי השירות של מכבי ביישוב ר' יעקב לכר ור' ברוך אדרי שפעלו לכנס ולהחתים את כל רבני היישוב. כל זאת במסגרת שורת אירועים מקדמי בריאות שמכבי מובילה בכל רחבי הארץ ובמחוז הצפון לטובת שמירה על בריאות חברי מכבי בהעלאת המודעות לשמירה על אורח חיים בריא ובמניעת מחלות שונות.

ראש מחוז הצפון במכבי, מר אלון אלפרוביץ: "מכבי מובילה מזה תקופה בכל רחבי הארץ ובפרט במחוז הצפון, את כל נושא קידום הבריאות והעלאת המודעות לשמירה על אורח חיים בריא ובכלל זה ביצוע בדיקות מקדימות בהתאם להמלצות משרד הבריאות לכל גיל. המעמד הנדיר בו כל רבני רכסים חותמים על מכתב הקורא להיבדק ולהקפיד על בריאות הגוף – הוא חשוב מאין כמותו כדי שנוכל להמשיך לשמור על בריאות חברי מכבי בכל מקום שהם. אנו מצפים ובטוחים לשיתוף פעולה מלא מצד חברי מכבי שייענו לקריאת הרבנים וייבדקו בהקדם לטובת שמירה על בריאותם".

מכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}