כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
קריאה לרצח יהודים

תומכי חמאס השליכו אבנים על שוטרים בברלין

בין הסיסמאות שנשמעו בברלין "יש רק פתרון אחד - מהפכת אינתיפאדה" וגם הסיסמא האסורה בגרמניה "מהנהר לים פלסטין תשוחרר". בין השלטים שנישאו היו גם "ברלין תישרפי"

 תומכי חמאס השליכו אבנים על שוטרים בברלין
המפגינים בברלין צילום: צילום מסך

אבנים הושלכו לעבר שוטרים בהפגנה של תומכי חמאס בברלין שנערכה אמש (רביעי), דבר המעיד על הסלמה בין משטרת ברלין למפגינים. בשלט אחד בהפגנה נכתב: "תשרפי גרמניה". המשטרה ביצעה עשרות מעצרים. ערב קודם, בשלישי, תועדו תקריות אלימות בין שוטרים לבין מהגרים בזוננאלה בשכונת נויקלן.

דב גיל-הר כתב התאגיד באירופה דיווח כי אבנים ובקבוקים נזרקו אמש על שוטרים בברלין, בהפגנה האלימה ביותר הזכורה בבירת גרמניה, מאז החלה המלחמה ב-07 באוקטובר. זה החל בהפגנה פרו פלסטינית של כמה אלפי אנשים שנעה מרובע קרויצברג לכיוון שכונת נויקלן. בין הסיסמאות שנשמעו "יש רק פתרון אחד - מהפכת אינתיפאדה" וגם הסיסמא האסורה בגרמניה "מהנהר לים פלסטין תשוחרר". בין השלטים שנישאו היו גם "ברלין תישרפי".

במהלך הצעדה פרצו עימותים אלימים בין שוטרים למפגינים, שלוו בהשלכת בקבוקים באבנים ובקריאה הידועה פה "כל ברלין, שונאת את המשטרה". המשטרה עצרה כמה מהמפגינים, וגם איימה להשתמש בתותחי מים, ואולם עד הבוקר לא יצאה הודעה רשמית על מעשי האלימות, מעצרים או מספר השוטרים שנפצעו.

בנוסף, בשלישי בערב, ברחוב זוננאלה בשכונת נויקלן שוטרים הותקפו באבנים ובבקבוקים, והגיבו בתקיפות כלפי מפגינים. בהפגנה שלשום בוצעו 19 מעצרים בגין תקיפות פיזיות והתנגדות להוראות המשטרה, על הפרת סדר חמורה במיוחד, פגיעה גופנית מסוכנת, פגיעה ברכוש, עלבונות ושימוש בסמלים של ארגוני טרור לא חוקתיים.

גרמניה ברלין חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד