כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
פרסמו מחאה נגד ביידן

הרבי מסאטמר מחה נגד 'אגודת ישראל' בארה"ב: "מתגרים באומות ונגררים אחרי הציונים"

האדמו"ר מסאטמר מחה בסעודת ל"ג בעומר בויליאמסבורג נגד "אגודת ישראל" בארה"ב, על שפרסמו דברי מחאה נגד הנשיא ג'ו ביידן. האדמו"ר הגדיר את מעשיהם כהתגרות באומות, בניגוד לדברי חז"ל אשר ציוונו להתפלל על שלומה של מלכות | האזינו להקלטה

הרבי מסאטמר מחה נגד 'אגודת ישראל' בארה"ב: "מתגרים באומות ונגררים אחרי הציונים"
האדמו"ר מסאטמר צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מסאטמר יצא בדברי מחאה בעת עריכת הטיש בל"ג בעומר, במעמד אלפים בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין, נגד תנועת "אגודת ישראל" בארה"ב אשר פרסמה דברי מחאה נגד הנשיא ג'ו ביידן אשר קרא להפסיק את המלחמה בארץ ואף רצה להפסיק את משלוחי הנשק מארה"ב לישראל.

הקלטת האדמו''ר מסאטמר צילום: באדיבות המקליט

בדברי מחאה יוצאי דופן תקף האדמו"ר את "אגודת ישראל" והגדיר את מעשיהם כ"התגרות באומות" ואיבוד כל יסודי חז"ל אשר הורו לנו להתפלל בשלומה של מלכות, כאשר כעת לדבריו, עשו בדיוק ההיפך ונגררו אחרי מעשיהם של מינים ואפיקורסים, ועוד מדברים בשמה של היהדות החרדית בענין.

דבריו של האדמו"ר מסאטמר אשר נאמרו בשפת האידיש מתומללים ומתורגמים כדלהלן: "רואים עד כמה רחוק יכולה להגיע ההתגרות באומות, שאגודת ישראל לא בושו מלפרסם מחאה נגד נשיאה של ארה"ב, ועל מה ולמה, כי הוא אינו הולך ומתנהג כפי שהם רוצים, ורוצה למנוע את המלחמה אשר כל העולם רואה אותה כשפיכת דמים, והם מוחים נגדו על צעדו".

"חז"ל הורו לנו "הוי מתפלל בשלומה של מלכות" (אבות ג, ב), שאנו צריכים להתפלל בשלומה של מלכות, אבל מצד שני רואים שאותם ההולכים עם הציונים נגררים אחריהם במלוא מובן המילה מאבדים את כל היסוד שחז"ל לימד אותנו".

"במקום לקיים את "צאי לך בעקבי הצאן", לזכות ללכת בדרכיהם שהצדיקים הקודמים הלכו, הרי אלו הנגררים אחרי הציונים אצלם רואים היפוכו של דבר, שהם נגררים אחרי כל המינים ואפיקורסים, ואחרי כל מה שהפוחזים הריקים עושים, ועוד באים לעשות מעשיהם ולדבר בשמה של היהדות החרדית, בשמם של יהודים יראים 'ערליכע אידן', ובשמם מעמידים הנחה ומציאות כאילו כל היהודים מסכימים למעשיהם אשר נעשים ע"י מינים ואפיקורסים עם מרידתם במלכות שמים".

את דבריו סיים: "עלינו לזכור, את המלחמה לה' בעמלק, זה מטרתנו וזאת תכליתנו, עלינו להמשיך בדבריו הקדושים אשר מרן רבינו הקדוש זי"ע העמיד והשריש בנו, שנוכל לעמוד ולהתקיים בתוככי הגלות המר עדי נזכה לשועה האמיתית של כלל ישראל".

ל'בחדרי חרדים' נודע שבחסידות סאטמר בארה"ב שוקלים להתחיל במסע הסברה מקיף בתוככי היהדות החרדית בארה"ב, שמגנה כל נסיון להתערב בשפיכות הדמים בארץ, אשר מביא לאנטשימות גדולה ליהודים הגרים בארה"ב.

הרבי מסאטמר ג'ו ביידן אגודת ישראל אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד