כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
שינוי מדיניות

ארה"ב בוחנת לאפשר לאוקראינה לתקוף בתוך רוסיה עם נשק אמריקאי

בלינקן מאותת שארה"ב עשויה לאפשר לאוקראינה לתקוף בתוך רוסיה עם נשק אמריקאי. דבריו הגיעו לאחר הצהרות של בכירים אירופאים שקוראים להסרת ההגבלות

ארה"ב בוחנת לאפשר לאוקראינה לתקוף בתוך רוסיה עם נשק אמריקאי
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, אותת כי ארה"ב שוקלת לאפשר לאוקראינה לפגוע בשטח הרוסי עם נשק שסופק על ידי אמריקאים לאור המצב המתפתח בשדה הקרב באוקראינה שנוטה לטובת רוסיה.

זו הפעם הראשונה שבכיר בממשל ביידן ציין בפומבי כי ארה"ב שוקלת את שינוי המדיניות. בעבר, ארה"ב אמרה שהיא לא תאפשר לאוקראינה לתקוף מטרות בשטח רוסיה באמצעות נשק אמריקאי אלא רק להגן על עצמה בתוך אוקראינה. 

דבריו של בלינקן באים בעקבות הצהרות של שורה של בכירים אירופאים שאמרו שהם בעד לאפשר לאוקראינה להשתמש בנשק שסופק על ידי המערב לפגוע במטרות בשטח הרוסי.

ינס סטולטנברג, מזכ"ל נאט"ו אמר מוקדם יותר השבוע כי "הגיע הזמן לשקול להסיר חלק מההגבלות" על אוקראינה. 

"אם הם לא יכולים לתקוף מטרות צבאיות בשטח הרוסי, אז זה קושר יד אחת של האוקראינים ומקשה עליהם מאוד לנהל את ההגנה", אמר סטולטנברג באסיפה הפרלמנטרית של נאט"ו בסופיה, בולגריה.

גורמים רשמיים בממשל ביידן אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' כי השינוי במדיניות נמצא בבחינה, טרם התקבלה החלטה בבית הלבן. 

"איננו מעודדים ואף לא מאפשרים התקפות באמצעות נשק אמריקאי על אדמת רוסיה", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, בעקבות דבריו של בלינקן. "התמיכה שלנו באוקראינה וזה לא ישתנה, אבל כרגע, גם אין שינוי במדיניות שלנו".

משרד החוץ של רוסיה הזהיר בספטמבר 2022 כי ארה"ב "תעבור קו אדום" ותיחשב כ"צד ישיר ללחימה" בעיני הקרמלין אם תספק טילים ארוכי טווח לקייב. 

מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד