כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מתייצבת לצד ישראל

ארגנטינה דוחה את הצהרת התובע בהאג נגד נתניהו וגלנט

משרד החוץ של ארגנטינה הודיע ​כי ארגנטינה דוחה את בקשת תובע בית הדין הפלילי הבינלאומי לצווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט

ארגנטינה דוחה את הצהרת התובע בהאג נגד נתניהו וגלנט
נשיא ארגנטינה בכותל המערבי צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

ארגנטינה מתייצבת פעם נוספת לצד ישראל: לאחר התמיכה הגורפת מצידו של הנשיא חביר מיילי במלחמתה של ישראל נגד החמאס - משרד החוץ הארגנטינאי מביע תמיכה בישראל ומגנה את התובע בהאג קרים חאן. 

משרד החוץ של ארגנטינה הודיע אמש כי הוא מתנגד ודוחה את בקשת תובע בית הדין הפלילי הבינלאומי למתן צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט.

לפני כשלושה חודשים נפגש מיילי במהלך ביקורו בארץ עם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו.  הוא אף ביקר בעוטף עזה וערך מפגש עם משפחות החטופים.  

מיליי הוא תומך נלהב של ישראל, שהתחייב בשנה שעברה להעביר את שגרירות ארגנטינה מתל אביב לירושלים, דבר ששיקף את אחד המהלכים הראשונים של הנשיא טראמפ עם כניסתו לתפקיד בתחילת 2017.

הוא כלכלן מוערך, יש לו קשר חזק ליהודים וגם לישראל. על פי ראיון לעיתון הספרדי "אל פאיס" מתחילת השנה שעברה, מיליי לומד תורה מדי יום ביומו ומשוחח באופן קבוע בוואטסאפ עם הרב שמעון אקסל וואניש, הרב הראשי של הקהילה היהודית הספרדית המרוקאית בארגנטינה.

מיילי גם הגן בגלוי ובמשך שנים על זכותה של ישראל להגן על עצמה, וגינה באופן חד משמעי את הטרור האסלאמי. הוא אמר בראיון לאתר 'טיימס אוף ישראל' על ישראל: "מה שאני הכי מעריך בישראל הוא התרבות שלה, האנשים שלה. זה מעורר בי הרבה הערצה לראות איך הם מצליחים לשלב את העולם הרוחני עם העולם האמיתי. זה בעיני אדיר ומעורר הערצה".

חאבייר מיליי ארגנטינה מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו צו מעצר בינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד