כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הדיקטטור מטהראן

חמינאי הודה למפגינים, ארה"ב תחרים טקס לזכרו של ראיסי

מנהיגה העליון של איראן הודה לסטודנטים בארה"ב שמפגינים נגד ישראל וכתב: "סטודנטים יקרים אתם עומדים בצד הנכון של ההיסטוריה". ארה"ב תחרים טקס הוקרה לראיסי באו"ם

חמינאי הודה למפגינים, ארה"ב תחרים טקס לזכרו של ראיסי
חמינאי בהלווית ראיסי צילום: משרדו של חמינאי

מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי הודה הלילה לסטודנטים שמפגינים נגד ישראל בארצות הברית. "סטודנטים יקרים באוניברסיטאות בארצות הברית של אמריקה, אתם עומדים בצד הנכון של ההיסטוריה", כתב ברשת X.

רשת Xהציוץ של חמינאיצילום: רשת X

מוקדם  יותר החודש דיווחנו כי בחודשים שלפני המחאות באוניברסיטת קולומביה, החלו הסטודנטים המארגנים להתייעץ עם קבוצות פלסטיניות כמו "הסטודנטים הלאומיים לצדק בפלסטין", ואף עם תנועת "הפנתרים השחורים". הסטודנטים למדו על האופן בו הגיבה האוניברסיטה למחאות קודמות, וכיצד לפתור מחלוקות פנימיות ביניהם, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

על רקע הדברים הללו ארה"ב הודיעה כי תחרים אירוע הוקרה באו"ם לנשיא איראן לשעבר איברהים ראיסי, שנהרג בהתרסקות מסוק לפני כעשרה ימים יחד עם שר החוץ ובכירים נוספים. כך אמר גורם אמריקאי לסוכנות הידיעות רויטרס. "לא ניקח חלק באירוע בשום צורה. האו"ם צריך לעמוד לצד העם האיראני ולא להנציח עריץ שדיכא את עמו במשך עשרות שנים", אמר.

הנשיא לשעבר קיבל את הכינוי "התליין מטהרן", אחרי שבשנות השמונים גזר הוצאה להורג על אלפי מתנגדי משטר בתום מלחמת איראן-עיראק. ב-2019, הוא מונה לראש מערכת המשפט האיראנית, ובמסגרת תפקידו ניהל את מערכת ההוצאה להורג. מאות אסירים פוליטיים נתלו.

הגורם האמריקני ששוחח עם רויטרס אמר: "ראיסי היה מעורב במספר רב של הפרות זכויות אדם נוראיות, כולל הרג של אלפי אסירים פוליטיים, כמה מהפרות זכויות האדם החמורות ביותר היו נגד נשים ונערות באיראן".

 

איראן האו"ם ארצות הברית התרסקות המסוק של נשיא איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד