כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
חיזוק עוטף ישראל

אלפי יחידות דיור ייבנו בעיר שספגה עשרות הרוגים ב-7 באוקטובר

התוכנית כוללת 5,000 יחידות דיור - בהן גם דירות לסטודנטים, כ-370,000 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, כ-350,000 מ"ר עבור מבני ציבור וכ-165 דונם שטחים פתוחים

אלפי יחידות דיור ייבנו בעיר שספגה עשרות הרוגים ב-7 באוקטובר
פינוי הריסות תחנת משטרת שדרות צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), החליטה להפקיד את תוכנית משרד הבינוי והשיכון להקמת רובע עירוני חדש בשדרות.

התוכנית רואה במתחם הסובב את תחנת הרכבת מוקד מרכזי ומשמעותי באזור ומחזקת אותו באמצעות תוספת שטחי מגורים, תעסוקה ומסחר בסביבת התחנה.

 התוכנית, הינה על שטח כולל של כ-1,674 דונם, וממוקמת בצמידות דופן לעיר בחלקה הדרום מערבי ובסמוך לתחנת הרכבת. בנוסף, התוכנית מציעה הרחבה לאזור התעשייה "ספירים" בחלקה המזרחי של העיר.

 התוכנית שאושרה להפקדה כוללת כ-4,900 יחידות דיור חדשות שיבנו בתמהיל מגוון הכולל דירות צמודות קרקע לצד מבני מגורים של עד 10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-500 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות להשכרה לטווח ארוך, כ- 200 יחידות דיור יוקצו לטובת מגורי סטודנטים, וכ-1,250 דירות קטנות של עד 80 מ"ר.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מוסיפה שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-370,000 מ"ר, והרחבה לאזור התעשייה "ספירים" בהיקף של כ- 200,000 מ"ר.

 כמו כן, התוכנית שמה דגש על מרחב ציבורי איכותי עם חזית פעילה לעידוד הלכתיות ופעילות קהילתית לאורך הרחובות הראשיים, ומייצרת רקמה עירונית חדשה המחברת בין מכללת "ספיר" מדרום, לתחנת הרכבת מצפון ותוספת מחלף בכניסה הראשית לעיר. זאת, לצד יצירת מרחבים כלל עירוניים פתוחים איכותיים דוגמת פארק הנחל ושטחים ציבוריים נוספים בנגישות גבוהה להולכי רגל ורוכבי אופניים. בנוסף משמרת התוכנית חורשות קיימות בתחומה לרווחת התושבים.

שדרות דירות יחידות דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד