כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
לא מתרגש

הכתב מגיב לסערה: "בערוץ 12 קראו לחרדים מוצצי דם"

בערוץ 14 מנסים להדוף את המתקפה חסרת התקדים נגדם, בעקבות אייטם שלדעת רבים אולי היה מוגזם מדי ואין לו מקום

הכתב מגיב לסערה: "בערוץ 12 קראו לחרדים מוצצי דם"
אולפן ערוץ 14 צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

ערוץ 14 ספגו בשעות האחרונות נזק תדמיתי כבד אחרי שידור סקר על זהותם הפוליטית של תושבי הקיבוצים שאליהם פלש חמאס, רצח וטבח, סקר שלא ערכו והזמינו בעצמם אמנם, אולם נתנו במה לפיזיקאי ד"ר ליעד לוי שערך אותו והציג את הנתונים. 

הכתב המדיני של 'ערוץ 14', תמיר מורג שעבד בעבר בכמה כלי תקשורת אחרים ויש לו מוניטין בתחום התקשורת, הגיב לביקורת שהתעוררה ולסערה ברשת מצד הקולגות שהיכו וחבטו ללא רחם בערוץ  ובאנשיו.

מורג כתב: "רק רציתי לומר שאין ספק שהביקורות נגד האייטם ששודר הערב בתוכנית של סג"ל וריקלין באות ממקום ענייני, כי אותם אנשים הביעו זעזוע דומה כשבערוץ 13 נטען שנתניהו רוצה שהחטופים ימותו, בערוץ 12 קראו לחרדים מוצצי דם, ובהארץ כתבו שבערוץ 14 מעוניינים במותם של החטופים כדי להרגיז את השמאלנים (כן, זה באמת נכתב שם ממש לאחרונה). זו כמובן רשימה חלקית ביותר".

צילום מסך מתוך שידורי ערוץ 14תמיר מורגצילום: צילום מסך מתוך שידורי ערוץ 14

"לגופו של עניין:", הוסיף הכתב המדיני, "אני סבור שיש סיבות הרבה יותר משמעותיות לכך שמרבית הנרצחים הם מיישובים בעלי זיהוי עם השמאל: למשל, העובדה שמרבית הקיבוצים קרובים יותר לגבול עזה ממרבית המושבים, וההנחיה הרת האסון של צה"ל לנעול את הנשקים בקיבוצים בנשקיות במקום להחזיקם בבית (אם זכרוני אינו מטעה אותי); וגם זו רשימה חלקית מהראש, בוודאי יש עוד סיבות".

עוד כתב מורג, "האם מותר לדון בשאלה אם היה קשר כלשהו בין תפיסות עולם פוליטיות לבין שאננות שייתכן שתרמה לאסון? כן, כי חשוב לדון גם בשאלות קשות ולא נוחות, ולא להיכנע למשטור הדיון הציבורי; אבל צריך לעשות זאת תוך כדי הבאת התמונה המלאה וההקשרים המלאים, ולא פחות חשוב - בזהירות רבה וברגישות".

 

ערוץ 14 חטופים נרצחים 7 באוקטובר קיבוצים תמיר מורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד