כ"ב סיון התשפ"ד
28.06.2024
איחוד בימין משפיע?

סקר חדש: פער של 4 מנדטים בין גנץ לנתניהו, זאת תמונת הגושים

שבוע וחצי לפני פקיעת האולטימטום של גנץ לעזיבת הממשלה ועל רקע היחסים הרעועים בין המחנה הממלכתי לליכוד, סקר חדש מעלה כי הליכוד מתחזקת מול המחנה הממלכתי שנחלשת. כמה תקבל מפלגת ימין חדשה של בנט, סער, ליברמן ויוסי כהן?

סקר חדש: פער של 4 מנדטים בין גנץ לנתניהו, זאת תמונת הגושים
בנימין נתניהו / בנימין גנץ צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

שבוע וחצי לפני פקיעת האולטימטום של גנץ לעזיבת הממשלה ועל רקע היחסים הרעועים בין המחנה הממלכתי לליכוד, סקר חדש שפורסם הערב (רביעי) חוזה את מפת המנדטים המעודכנת וגם - תרחיש שבו מוקמת מפלגת ימין חדשה או מפלגת שמאל חדשה בראשות יאיר גולן. הנתונים המלאים של הסקר פורסמו במהדורה המרכזית בחדשות 12.

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה בישראל עם 25 מנדטים - ירידה של 4 מנדטים מהסקר הוקדם שנערך לפני שבועיים. במקביל, הליכוד בראשות רה"מ בנימין נתניהו מתחזקת ב-3 מנדטים ומגיעה ל-21 מנדטים.

נועם ריבקין פנטון, פלאש 90יאיר לפיד ובנימין נתניהוצילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אחריהן, גם יש עתיד בראשות יאיר לפיד נחלשת בשלושה מנדטים ומקבלת 13 מנדטים. יממה לאחר הניצחון, העבודה בראשות יאיר גולן, יחד עם מפלגת מרצ - מקבלת 10 מנדטים. ש״ס מתחזקת במנדט אחד ועולה ל-10.

ישראל ביתנו בראשות ליברמן נחלשת במנדט ומקבלת 10 מנדטים. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר שומרת על כוחה וממשיכה לקבל 9 מנדטים. יהדות התורה נחלשת במנדט ותקבל 7 מנדטים. הציונות הדתית בראשות סמוטריץ׳ מתחזקת ל-5 מנדטים. חד"ש-תע"ל תקבל 5 מנדטים, מספר זהה שתקבל רע"ם בראשות עבאס.

גם הפעם הימין הממלכתי בראשות גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה (2.5%). מפלגת בל״ד בראשות סמי אבו – שחאדה ממשיכה להיות מתחת לאחוז החסימה (2%).

תרחיש של הקמת מפלגה ימנית

בסקר נבחנה אפשרות של חיבור בין כמה דמויות פוליטיות מגוש המרכז-ימין: ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, רה״מ לשעבר נפתלי ליברמן, יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו״ר הימין הממלכתי גדעון סער.

בתרחיש כזה, רשימה מאוחדת תקבל 16 מנדטים. הליכוד שומר על כוחו וממשיך לקבל 21 מנדטים. במקביל, המחנה הממלכתי בראשות גנץ צונחת ל-21 מנדטים - ירידה של 5 מנדטים. גם יש עתיד נחלשת ותקבל 12 מנדטים והציונות הדתית של סמוטריץ׳ נחלשת ל-4 מנדטים. יתר המפלגות ללא שינוי. 

יונתן זינדל, פלאש 90בצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עם זאת, תמונת הגושים בתרחיש כזה משתנה - גוש האופוזיציה, יחד עם המפלגה החדשה, יקבל 64 מנדטים. גוש נתניהו נחלש ל-51 מנדטים.

 מי הכי מתאים לכהן כראש ממשלה?

בסקר נשאלו המשתתפים "מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה". בהשוואה בין רה״מ נתניהו לראש האופוזיציה לפיד, על פי הסקר, נתניהו עם 37% ולפיד עם 30%.

בהשוואה בין נתניהו לגנץ, נתניהו יקבל 36% ואילו גנץ, כמו לפיד, עם 30%. אלא, שמי שהכי קרוב לנתניהו באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה - הוא רה״מ לשעבר נפתלי בנט.

מרים אלסטר, פלאש 90נתניהו ובנט במליאהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לפי הסקר, בהשוואה בין נתניהו לבנט, נתניהו מקבל 34% ואילו בנט עם 32%.

האם צריך או לא צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית לאירועי ה-7 באוקטובר? ואם כן, מתי?

רוב הציבור (49%) סבור שצריך להקים ועדת חקירה ממלכתית למחדל 7 באוקטובר באופן מידי. 40% מהציבור חושב שצריך להמתין עם הקמת הוועדה לאחר תום המלחמה.

גם בקרב תומכי נתניהו, ישנו רוב גדול שתומך בהקמת ועדת חקירה בתום המלחמה (60%). רק 3% מהציבור הכללי טוען שאין צורך להקים בכלל ועדת חקירה.

 

 

 

הליכוד בנימין נתניהו בני גנץ סקר מנדטים ערוץ 12 יאיר גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד