ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
שנת בחירות

ביידן מנסה להסתיר את הדהירה של איראן לפצצה גרעינית

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי איראן נמצאת בדרך המהירה אל פצצה גרעינית. הנשיא ביידן מנסה להסתיר שטהראן מתקרבת לכך. כיון שביידן לא רוצה לעורר מהומות בשנת בחירות

ביידן מנסה להסתיר את הדהירה של איראן לפצצה גרעינית
טילים באיראן צילום: שאטרסטוק

איראן ממשיכה להתקדם משמעותית לנשק אטומי, כך עולה מדו"ח של האו"ם שהודלף ביום שני האחרון, עם זאת, ממשל ביידן רוצה להסתיר את האמת המפחידה הזו מהעולם בשנת בחירות, כך נטען במאמר מערכת בעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל'.

דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הגיע למסקנה שאיראן הגדילה את מלאי האורניום שלה כמעט בדרגת נשק אטומי ל-142.1 ק"ג - עלייה של 20.6 ק"ג מאז האומדן האחרון של סבא"א בפברואר. זה מספיק לשלושה ראשי נפץ ברגע שאיראן תשלים את התהליך הפשוט מבחינה טכנולוגית של העשרת המאגר שלה ל-90% מ-60%.

טהראן במשך שנים סיכלה את המאמצים של סבא"א לבדוק את תוכנית הגרעין שהאיראנים מתעקשים שלא קיימת.

הג'ורנל דווח אתמול שממשל ביידן ביקש ממדינות באירופה להימנע מלדרוש מידע מאיראן בנושא הפרות ההסכם מ-2015 כאשר מועצת המנהלים של סבא"א תתכנס ביוני.

ההתקדמות הגרעינית של טהראן מדאיגה את צרפת ובריטניה, שתמכו בהסכם הגרעין ב-2015 אצל ממשל אובמה. העיתון מדווח כי הממשל רוצה להסוות את האמת כדי לא להתגרות באיראן בנוגע לתוכנית הגרעין שלהם. הבית הלבן לא רוצה עוד משבר בינלאומי חדש לפני הבחירות בנובמבר.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מציין במאמר כי "האסטרטגיה של ביידן, אם אפשר לקרוא לזה כך, היא לתת לטהראן להסלים, להסלים ולהסלים, ואז לפייס, לפייס ולפייס".

 

איראן ממשל ביידן פצצה גרעינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד