ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
מכיוון טולכרם

מחבלים ירו לעבר היישוב בת חפר - צה"ל סורק

מחבלים ירו לעבר היישוב בת חפר. הירי בוצע מצידו המזרחי של קו התפר, סמוך לטול כרם. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים, דובר צה"ל הודיע כי כוחות סורקים את האזור לאיתור היורים

מחבלים ירו לעבר היישוב בת חפר - צה"ל סורק
המחבלים מתעדים את עצמם יורים צילום: צילום מסך

מחבלים ירו הבוקר מטולכרם לעבר מזרח היישוב בת חפר. כוחות צה"ל הגיעו למקום ופתחו בסריקות, כמה נקודות הסעה של תלמידים אובטחו על ידי הסיור.

מה-7 באוקטובר התגבר ירי המחבלים לעבר בת חפר, ותושביו חוששים שמה שקרה ביישובי עוטף עזה יקרה גם אצלם. התושבים התלוננו כי הם אינם ישנים בלילות.

מחבלים מתעדים את עצמם יורים צילום: רשתות חברתיות

בר נבון, תושבת בת חפר, סיפרה לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתוכנית "קלמן וליברמן" בכאן רשת ב, על היריות הבלתי פוסקות מזה 8 חודשים. "זה לא חריג, אנחנו תמיד חווים את זה. מאז (השבעה באוקטובר) זה התעצם. הקהילה מתעסקת בקרבה של המחבלים לגדר. אם פעם הם היו מתקרבים בגלל אירועים, היום זה התקרב לחומת ההפרדה".

יואב זיתון מדווח ב-Ynet כי תופעה שהתחילה בשכם לעבר ישובי השומרון, נמשכה לג'נין מול ישובי הגלבוע ומתרחבת כעת לטול כרם מול ישובי השרון: חמאס משלם 500-1500 שקלים לכל מחבל שיצליח לצלם עצמו, ללא הפרעה, פותח באש לעבר ישוב ישראלי, בורח ודואג להפצת הסרטון.

גלית שאול, ראש המועצה האזורית עמק חפר, פנתה הבוקר במכתב לשר הביטחון גלנט, וביקשה לקיים דיון חירום בנושא הביטחון ביישובי המועצה הנמצאים על קו התפר. שלשום מחבלי חמאס מטול כרם ירו לעבר היישוב והפיצו את התיעוד שפורסם באותו היום - בו נראו שב"חים חוצים את חומת ההפרדה ונתפסים.

במכתב היא פירטה: "אנו מתריעים כבר שבועות ארוכים על ההסלמה באזור קו התפר, ולצערנו המצב ממשיך להידרדר. אנו קוראים לצבא ולמדינה להתעורר ולפעול בנחישות ובאפס סובלנות מול האירועים החמורים בגזרה. לא ייתכן כי לאור היום פלסטינים חוצים את הגדר באין מפריע. לא ייתכן כי יורים לעבר יישובינו שוב ושוב".

מדובר צה"ל מסר: מחבלים ביצעו ירי מאזור טולכרם לעבר מרחב היישובים הישראליים הסמוכים לעיר. כוחות צה״ל קפצו למקום והחלו לבצע סריקות במרחב. בשלב זה לא אותרו פגיעות. הכוחות פועלים כעת על מנת לאתר את מבצעי הירי.

גורם בטחוני הוסיף: "בחודשים האחרונים צה״ל ביחד עם שב״כ ומשטרה סיכלו מאות של מחבלים וחוליות טרור שביצעו ירי לעבר ישובים ישראלים, חלקם גם ממרחב טולכרם. חלק מהסיכולים מבוצעים ע״י מארבים שפרוסים בשטח, חלק בפעילות ההתקפית העצימה שאנחנו עושים וחלק בסיכולים מהאוויר. אנחנו פועלים 24/7 מסביב לשעון בפעילות בהגנה ובהתקפה כדי לסכל את האירועים האלה עוד לפני שהם קורים, אך לצערי אין 100%. הירי היום של המחבלים בוצע ממרחק ולאחר סריקות רבות כרגע לא נמצאו פגיעות. אנחנו נעקוב, נרדוף ונגיע לאותם מחבלים במוקדם או במאוחר.״

טול כרם חמאס עמק חפר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד