כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ההצעה הוגשה

בקבינט מסכימים לדון בעצירת המלחמה - נתניהו מסרב

חלק מהשרים בקבינט המלחמה סבורים שניתן לנהל משא ומתן, תוך היענות לדרישת חמאס לסיים את המלחמה. ראש הממשלה נתניהו וסביבתו מתנגדים בתוקף וטוענים כי זו תהיה כניעה לחמאס

בקבינט מסכימים לדון בעצירת המלחמה - נתניהו מסרב
נתניהו וגלנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחלוקת בקבינט המלחמה באשר לדרישת חמאס להפסקת המלחמה. בעוד שרים שונים בקבינט טוענים כי יש לקיים מו"מ על בסיס דרישה זו, נתניהו ואנשיו מתנגדים בתוקף וסבורים כי זו תהיה כניעה לחמאס - כך דווח ב"כאן 11". 

ערוץ "אלערביה" מדווח במקביל כי חמאס מסתייג מחזרה למשא ומתן בשל המשך התקיפות הישראליות ברצועה. גורם ישראלי שמעורב במשא ומתן אמר כי זאת "ההזדמנות האחרונה להחזיר את החטופים ולעשות עסקה". 

לדבריו, "גם אנחנו וגם המתווכות מבינים את זה. אם לא תהיה עסקה, צה"ל ייכנס לרפיח והחטופים לא ישוחררו. בינתיים החטופים מתים, וזה יכול להחמיר".

לפני כיומיים העבירה ישראל למתווכות קטר ומצרים הצעה רשמית לגבי העסקה לשחרור החטופים. לפי בכיר אמריקני ההצעה הועברה גם לידי ארה"ב. 

ההצעה הכתובה מבוססת על העקרונות שמסר ראש המוסד דדי ברנע לראש ממשלת קטאר במהלך הפגישה שלהם בפריז. ההצעה הישראלית המעודכנת כוללת נכונות להתגמש במספר סוגיות. ראש ממשלת קטר צפוי להעביר אותה עוד היום לידי הנציגים של החמאס.

עסקת החטופים קבינט המלחמה בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד