ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
דיווח אמריקאי

ישראל השתמשה בתחמושת אמריקאית בתקיפה הקטלנית ברפיח

רשת CNN מדווחת כי צה"ל השתמש בתחמושת תוצרת ארה"ב בתקיפה הקטלנית במחנה אוהלים ברפיח, שם נהרגו עשרות אזרחים משריפה שפרצה לאחר התקיפה

ישראל השתמשה בתחמושת אמריקאית בתקיפה הקטלנית ברפיח
זירת השריפה ברפיח צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אמצעי לחימה שיוצרו בארצות הברית שימשו במתקפה הישראלית הקטלנית על מחנה אוהלים ברפיח ביום ראשון האחרון, כך דיווחה רשת CNN. דמוקרטים בארה"ב קראו מספר פעמים להתנות העברת נשק לישראל אם ישראל לא תתחייב להתקדם בשיחות שלום עם הפלסטינים.

לפחות 45 בני אדם נהרגו ויותר מ-200 נוספים נפצעו לאחר שריפה שפרצה בעקבות ההתקפה הישראלית על מתחם בו שהו שני בכירי חמאס. לאחר התקיפה המקום עלה באש בגלל פצצות ותחמושת שחמאס החזיק במקום. יש לציין כי נתוני הנפגעים הגיעו ממשרד הבריאות בעזה הנשלט על  ידי חמאס שמדי פעם משקר לגבי נתונים.

סגנית דובר הפנטגון, סברינה סינג, הגיבה על התחמושת ששימשה במתקפה ברפיח, ואמרה לכתבים: "אני לא יודעת באיזה סוג של תחמושת נעשה שימוש בתקיפה האווירית ההיא. אני אצטרך להפנות אותך לישראלים כדי לשאול על זה".

דובר צה"ל הגרי אמר לעיתונאים שהתקיפה כוונה לעבר מפקדים בכירים של חמאס שחוסלו. ישראל השתמשה באמצעי לחימה עם ראשי נפץ קטנים שהכילו 17 קילו של חומר נפץ, והוסיף שהפצצות הללו היו "התחמושת הקטנה ביותר שהמטוסים שלנו יכולים להשתמש בהן".

הגרי אמר שהאש שפרצה לאחר התקיפה לא נגרמה רק מהפצצות הישראליות.

"התחמושת שלנו לבדה לא הייתה יכולה להצית שריפה בסדר גודל כזה", אמר הגרי והוסיף כי צה"ל חוקר "מה גרם להתלקחות שריפה כה גדולה".

הוא הוסיף כי ישראל בוחנת אם התקיפה גרמה לפצצות שהיו מאוחסנים במתחם סמוך להתפוצץ.

 

ארה''ב מלחמת חרבות ברזל רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד