ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
היו זכאים לפני המלחמה

ראש המנהל בוחן את ההיתרים לפלסטינים מחדש

ראש המנהל האזרחי, תא"ל הישאם איברהים, החליט לבחון מחדש מתן היתרי עבודה לפלסטינים ביהודה ושומרון שהיו זכאים להם טרם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר

ראש המנהל בוחן את ההיתרים לפלסטינים מחדש
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ראש המנהל האזרחי, תת אלוף הישאם איברהים, החליט לבחון מחדש מתן היתרי עבודה לפלסטינים ביהודה ושומרון שהיו זכאים להם טרם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, כך דווח בכאן חדשות.

אמש פורסם בכאן חדשות, כי המנהל האזרחי ממשיך לחדש היתרי עבודה לפועלים פלסטינים, ואלפים מתוכם מנצלים את זה כדי להסתנן בדרך בלתי חוקית לישראל.

החל מ-7 באוקטובר ישראל התחייבה להפסיק את הנפקת היתרי העבודה לפלסטינים תושבי יהודה ושומרון, אך בפועל הנפקת ההיתרים נמשכת כסדרה, ואלפי פלסטינים שקיבלו היתר חוצים את הגדר בניגוד לחוק ללא בידוק. 

לדברי המנהל האזרחי, הגורם שאחראי על הנפקת אישורי המעבר, היתרי העבודה שונים מהיתרי מעבר - ולכן לא הם אלה שמאפשרים להם להיכנס לשטח הקו הירוק.

לפי מקורות במערכת הביטחון, אלפי פועלים "מנצלים" את היתרי העבודה לצורך כניסה בלתי חוקית לשטח ישראל, דרך פרצות בגדר ותעשיית השב"חים.

הפועלים מועסקים באתרי בנייה, באולמות ובמקומות נוספים. מעדויות שהגיעו לכאן חדשות, המשטרה בוחרת לעיתים "לאפשר" לפועלים האלו, שמוכרים למערכת הביטחון, לעבוד.

בינתיים, מי שמשלם את המחיר אלו קבלנים ומנהלי עבודה, שמתעקשים לקיים את הנחיות החוק ומסרבים להעסיק את הפועלים האלו באופן לא חוקי.

פועלים פלסטינים היתרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד