כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
מאות מטרים מהגבול

נשיא המדינה במטולה: "נבנה ונקבע מזוזות, ונחזיר את כולם"

נשיא המדינה ביקר אתמול במטולה: "באתי לכאן כדי לומר בצורה ברורה ובקול ברור - עוד נחזור באופן מלא, עד התלם האחרון שעל הגבול. עוד נחזור ונממש את הריבונות באמצעות חיים אזרחיים מלאים. נשקם את הבתים, ניטע, נבנה ונקבע מזוזות, ונחזיר את כולם. למטולה ולכל שאר היישובים בצפון"

נשיא המדינה במטולה: "נבנה ונקבע מזוזות, ונחזיר את כולם"
נשיא המדינה עם חיילי מילואים במטולה צילום: מעיין טואף/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר אתמול, ביישוב הצפוני יותר במדינת ישראל, מטולה, מאות מטרים מגבול לבנון, ונפגש עם ראש המועצה, חברי כיתת הכוננות ועם לוחמי מילואים מגדוד הסיור 6226 המשרתים בגזרת צפון רמת הגולן בימים אלו. 

נשיא המדינה לראש מועצת מטולה: ״דוד היקר, חברי כיתת הכוננות היקרים. מטולה קיימת 130 שנה, היא ראתה את כל ההיסטוריה. והיא עוד תתקיים מאות, ואלפי שנים. זו תקופת מבחן גדולה לעם ישראל, בין אם רציתם ובין אם לאו - אתם בתוך המערכה, בלב המערכה.

הריבונות הישראלית היא עד הגבול - ללא כחל וסרק. אנחנו פשוט דואגים לתושבים ולכן הם לא פה. אבל המלחמה הזו בסופו של דבר תסתיים בצורה זו או אחרת, אני אומר לך בוודאות ואני אומר לתושבי מטולה: אנחנו נחזור לפה בגדול. עוד תבנו, עוד תטעו כרמים, עוד תקבעו מזוזות, תחנכו בתים. המקום יעלה ויפרח. אני מכיר את מטולה עשרות שנים, אני מכיר משפחות, בתים. זה אחד היישובים המדהימים בארץ". 

הנשיא הוסיף: "אני יודע שזה לא קל אבל אני רוצה לחזק את ידך - אתה מנהיג. אתה מגלה תעוזה. אני יודע שצה״ל משקיע פה המון, אני רוצה להודות לכוחות צה״ל שעושים פה עבודת קודש. אנחנו גם מכים באויב לא צריך לשכוח את זה, אבל בסופו של דבר יש כאן מערכה רב זירתית וגם נצא מהמערכה ונחזיר את השקט למטולה ולכל הצפון".

פגישת נשיא המדינה עם גדוד המילואים בגבול הצפון צילום: צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

לחברי כיתת הכוננות הוסיף הנשיא: "יש פה הרבה אנשי ביטחון שהצלחתי לשכנע אותם שלא ייתכן שאני לא אבוא לפה להראות כי ריבונות ישראל היא עד הגבול. אני בא לחזק אתכם. אני יודע שזה מאוד קשה, זה ברור. אין לי מה להגיד לכם שהכל טוב - זה לא. זה מאוד עצוב לי להיות כאן בנסיבות הללו. לכולנו כואב הלב על האחים והאחיות שלנו שלא נמצאים פה, וכמובן על כל הארץ. ועם זאת חשוב לי לומר זה מציל חיים, זו תקופה ארוכה שנעבור אותה ויישוב בן 130 שנות היסטוריה יכול להסתכל גם מאות שנים קדימה - ויסתכל. את התקופה הזו עבור נעבור. אנחנו ננצא ממנה ונחזור לכאן, נשקם ונשפץ ויבואו אנשים ונקבע מזוזות וניטע ונבנה. זה ייקח את הזמן שלו אבל זה יגיע. 

אני רוצה להגיד לכם תודה. אתם מחזיקים פה את הביטחון בציפורניים, באומץ לב ובגבורה וכל הכבוד לכם. אני רוצה להגיד תודה לראש המועצה הנפלא הזה שהוא באמת גיבור ישראל. היה לי חשוב לבוא להגיד לכם שאכפת לי, לנו - מכם, ומכל תושבי מטולה".

הנשיא עם ראש המועצה ועם כיתת הכוננות צילום: דוברות בית הנשיא

ראש מועצת מטולה דוד אזולאי: "אני רוצה להגיד תודה רבה לך כבוד הנשיא. כבר כמה חודשים טובים מאז תחילת המלחמה אנחנו מדברים, ותמיד אמרת ״אני אגיע למטולה״ ועכשיו, בהפתעה גמורה, החבר׳ה לא ידעו עד היום אחר הצהריים שאתה מגיע - הגעת. אתה לא מבין מה זה עושה לנו, כמה זה מעלה את המורל, כמה זה מעודד אותנו שאתם נמצאים פה.

ההגעה שלך לפה מבחינתי היא וואו. אני מאוד התרגשתי כשנתבשרתי שאתה צריך להגיע. אני חושב שזה מעשה עילאי לבוא לפה דווקא בימים האלו, ודווקא במצבים האלו. אז אני רוצה לומר לך תודה".

עם פרוץ המלחמה, הוקפצו לוחמי המילואים לצפון, שם ביצעו משימות הגנה בגזרה לצד פעולות התערבות באירועים מיוחדים. בהמשך, התייצבו לוחמי הגדוד פעם נוספת, למשימות הגנה נוספות בגזרת צפון רמת הגולן - שם הם משרתים כעת.

בפגישתו עם גדוד המילואים קיבל הנשיא סקירה אודות פעילות הגדוד ממפקד הגדוד סגן-אלוף אלי מיכלסקי. לאחר מכן ערך הנשיא שיח עם לוחמי המילואים. במהלך המפגש, שיתפו הלוחמים את נשיא המדינה בקשיים עימם הם מתמודדים בשל הריחוק מהבית לתקופות ארוכות. בנוסף, שיתפו הלוחמים את הנשיא באתגרים המורכבים בגזרה הצפונית.

אחד הלוחמים בגדוד שיתף ואמר: ״אנחנו התגייסנו ב-7 באוקטובר, והיינו בסבב הראשון של הלחימה. אצלנו בפלוגה התגבשה סיסמא: ״עד מתי? עד כמה שצריך״! אנחנו פה, ונעשה את כל מה שצריך, כמה שצריך".

נשיא המדינה פנה אל הלוחמים ואמר: "הגעתם לכאן, לשרת, כבר בפעם השניה - במילואים. ויחד, לצד משרתים בסדיר, אתם אלה שמחזיקים את הגזרה, ואתם מחזיקים גזרה מאוד רגישה. עזבתם בית, תעסוקה ועבודה, באתם עוד פעם, וזה לא פשוט בכלל. אני יודע שזה לא פשוט. ואני חושב שעם ישראל, כפי שאני חוזר ואומר בכל נאום, צריך לומר תודה ולהראות את התודה. 

היות ואנחנו נמצאים במערכה קשה, שהיא מאוד משמעותית לעתיד מדינת ישראל, אני רוצה לומר לכם תודה מעומק הלב. עם ישראל אומר תודה, מדינת ישראל אומרת תודה. אני אומר תודה, ואני מקווה שנראה תוצאות למעשים. תודה רבה לכם".

נשיא המדינה מטולה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד