ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
קול מפתיע

היועמ"ש בביקורת על היחס לאסירים: "עושים חינגות, אוטונומיה מלאה"

"מאז 7 באוקטובר נתפסו יותר מ-600 אמצעי לחימה בבתי הכלא, אמל"ח קר, כולל כידונים", גילה יועמ"ש בתי הסוהר בכנס לשכת עורכי הדין באילת | והזכיר: "מחבלי הנוח'בה תכננו להגיע ב-7 באוקטובר לכלא שקמה, לבצע פיגוע ואולי גם לשחרר אסירים"

היועמ"ש בביקורת על היחס לאסירים: "עושים חינגות, אוטונומיה מלאה"
אסירים, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

היועץ המשפטי של שירות בתי הסוהר, עירן נהון ניפק היום (שלישי) התבטאויות חריגות נגד הקונספציה של השב"ס שקרסה לדבריו ב-7 באוקטובר: "היו מראות נוראיים של אסירים ביטחוניים שעושים חינגות, אוטונומיה מלאה, ניהלו כלכלה משלהם, השלטונות התנהלו מול הדובר של האסירים ולא מול האסירים עצמם, השב״ס העדיף את השקט. הוא התמכר לשקט".

"שקט הוא רפש. בעקבות ה-7 באוקטובר הבנו שהשב"ס צריך להיות גוף ביטחוני במלוא מובן המילה, נחוש והתקפי", אמר בכנס לשכת עורכי הדין באילת והוסיף: "האסירים הביטחוניים יקבלו את המינימום של המינימום שמגיע להם על פי החוק ועל פי האמנות הבינלאומיות שמגיעות להם, ולא גרם אחד יותר. זה גם עניין ביטחוני אבל גם עניין של מדיניות".

נהון סיפר עוד בכנס לשכת עורכי הדין כי "בעבר האסירים הביטחוניים ניהלו את שב״ס, עד כמה שזה נשמע רע להגיד את זה. בעבר אסירים פליליים הגישו עתירות בדרישה להשוות את התנאים שלהם לתנאי אסירים ביטחוניים. הגיע הזמן שאסירים ביטחוניים יגישו עתירות בדרישה להשוות את תנאיהם לאסירים פליליים".

היועמ"ש נהון הוסיף ואמר: "ברגותי טען שהוא חטף מכות והוא עומד למות, היו פרסומים בכל העולם. הוא הגיש עתירה. השופט דחה את העתירה, השופט לא התרשם שהוא נחבל. התמונה שונה בתכלית ממה שמפורסם ומהתמונה שהם רוצים להציג".

לדבריו: "מאז 7 באוקטובר נתפסו יותר מ-600 אמצעי לחימה בבתי הכלא, אמל"ח קר, כולל כידונים". והזכיר: "מחבלי הנוח׳בה תכננו להגיע ב-7 באוקטובר לכלא שקמה, לבצע פיגוע ואולי גם לשחרר אסירים".

את הציטוטים מדבריו הביא כתב המשפט של 'כאן', אבישי גרינצייג.

עירן נהון כנס לשכת עורכי הדין שירות בתי הסוהר אסירים ביטחוניים אסירים בכלא תנאי אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד