ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
בכנס היוקרתי באילת

אמפתיה למחבלי הנוח'בה: "זה מביא לקטיעות של גפיים"

נציגת האגודה לזכויות האזרח השתתפה בכנס לשכת עורכי הדין באילת וטענה שחובה לבדוק את תנאי כליאתם של מחבלי הנוח'בה של חמאס: "יש חובה להכניס נציגי הצלב האדום להיכנס ולהעביר מידע על העצורים. ישראל לא עושה את זה מאז השביעי באוקטובר ואנחנו הגשנו עתירה לביהמ"ש"

אמפתיה למחבלי הנוח'בה: "זה מביא לקטיעות של גפיים"
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עורכת הדין רוני פלי מהאגודה לזכויות האזרח, השתתפה היום (שלישי) בפאנל בנושא מחבלי הנוח'בה – העמדה לדין, ייצוג משפטי ותנאי כליאה ואמרה: "ממה שפורסם אנחנו יודעים שהאסירים מוחזקים על מזרנים דקים, על הברכיים בתנועות מכאיבות, אסור להם לזוז הם כפותיים ואזוקים כל היום, מכוסי עיניים כל היום גם כשהם הולכים גם שהם אוכלים. אני קולטת בעניין גם את 1500 המחבלים שחזרו לעזה אחרי חודשיים". 

לדבריה, "המחוקק אומר שצריך לתת אפשרות לקבל רפואה סבירה וזה לא מה שקורה יש בשדה תימן נפתח ביהח שדה כי כל פעם שהעבירו עזתי לקבל טיפול בביהח היו קבוצות שפירסמו איפה הוא נמצא והגיעו כל מיני קבוצות של אנשים ואיימו ולפעמים גם היכו ושברו את בית החולים ואיימו על הצוות הרפואי".

עוד הוסיפה ואמרה: "הגיעו עדויות של מי שטיפל בשדה תימן שמספר על משהו שלא עומד בשום קנה מידה באתיקה הרפואית. מה שקורה בשדה תימן שהאיזוק הוא כואב עד מצב שהוא מכאיב כשגרה זה מביא לקטיעות של גפיים".

"הטיפול נעשה באיזוק למיטה כל העת ללא מספיק חומרי הרדמה ובטח שלא משכבי כאבים. הכלואים מוחזקים בחיתולים ועוד. יש חובה להכניס נציגי הצלב האדום להיכנס ולהעביר מידע על העצורים ישראל לא עושה את זה מאז השביעי באוקטובר ואנחנו הגשנו עתירה לביהמ"ש". כך נציגת האגודה לזכויות "האזרח".

רוני פלי האגודה לזכויות האזרח מחבלי חמאס נוחב'ה תנאי כליאה תנאי אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד